AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
59.566

Bilförarhandskar, någon?

Sida 2 av 5
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
brunofarare,

Antar att du menar dessa Länk ? Ser fina ut! Generellt är jag tveksam till kläder och dyl. som associeras till märket, men just bilförarhandskar har ju egentligen bara i bilen att göra, varför ett par M-prydda (i din M3!) passar mycket bra. Jag skulle dock inte ha M-handskarna längre bort än 1 meter utanför bilen..!

/L
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
För oss stackare som inte har M-märken på våra bilar finns dessa:
Länk

De har faktiskt så många saker jag vill ha att det antagligen är bäst om det inte går att beställa från dem.

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har två uppsättningar... Vita för sommaren och svarta för vintern. Letar fortfarande efter vackert mörk/vinröda. Såg en film med Jack Nicholson där han har det, rugigt snyggt.Köper mina i Tjeckien. Brukar gå åt ung ett par av varje på två år.

*BAWORAK*
Ett enklare sätt är att ta sig till närmaste golfbutik och inhandla en styck golfhandske för höger och en för vänsterhänta.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Svart läder är hur som helst lätt att hitta, men jag undrar om de går att hitta i brun mocka, alltså inte läder? Jag vill att de skall matcha skor och bälte.

/L
Mocka handskar lär väl inte vara någon höjadre greppmäsigt om du har läderratt...

/Fredrik

Min Z3.
Länk
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Hur lägger ni in snuset om ni har handskar på er?

gorth
är man såpass sofistikerad så man använder bilhandskar så är det nog cigariller som gäller, så skippa snuset :)

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Vill man ha en lite finare variant har NK Herrekipering sådana i mycket tunt skinn. Hela, ej "avklippta" vid fingrarna. Passar bättre till en snygg klädsel om man nu använder sig av sådant men är destå varmare och är inget om man tokkör bilen på bana.
T0
38
T0TTE
E61 520dT -06
Jag har kollat usa-shopping.se Länk och gjort som det står beskrivet där vid USA-beställningar. Funkar utmärkt!
larssss: Jag jobbade vid tillfället för ett företag baserat i USA och lät handskarna skickas till företagets adress.

Håller i övrigt med om att det kan bli lite töntigt med kläder från biltillverkare men jag kunde inte låta bli när jag såg handskarna.... :)

mvh

Kalle
Jag kör ibland i bilhandskar i cognacsfärgat skinn, beroende på vad för vagn jag rattar :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Victor, jag har svårt att tänka mig en mer passande bil än E38 750 :)

/L
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Rätt bögiga handskar ni presenterat ;-)

Så här ska det se ut, 5 min. in i filmen

Länk
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Haha, de ser ut att passa bättre på Christer Fuglesang ;)

/L
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
brunofarare: okej, då förstår jag. tack.

TOTTE: tack för tipset. mycket intressant.

ju tunnare skinn desto bättre tror jag, så att man inte förlorar i känsla.

/Lars

Vägen är målet.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
använder inga själv, men...

Länk

*håll till höger, eller gasa* Länk
Visa användare
652
gorth
530dA -01 Touring
Min f.d. svärfar använde bilförarhanskar och en söt liten pepitarutig bilförathjälm. Tjusigt? Hmmmm! Fast det var ju i en Renault 16.

gorth
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
När jag kör långkörning, 50 mil + brukar jag ibland ta fram ett par cykelhandskar, med stoppning i handflatan.beroende på begynnande reumatism i fingrarna, ratten känns tjockare"bekvämare" och greppet slappnar av , fingerlederna mår bra efter många timmar. Så nog finns det praktisk användning av handskar,men inga hål för knogarna för mej tack:-D

///Göran
Den här tråden verkar ju förbli levande. Tydligen finns det ett stort intresse för bilhandksar men många, liksom undertecknad är lite tveksamma till om det är ok att bära dem...

Här måste ju förstås AutoPower kliva fram och guida oss osäkra människor ute i landet. I shopen kan man köpa dekaler och T-shirtar, Skandal!

Jag anser att shopen skall köpa in bilhandskar till en bra penning så att vi allihopa kan avnjuta denna lyxprodukt utan att känna oss ensamma och utelämnade.

Dessutom lovar jag på heder och samvete att omedelbart flytta över 2 cigarrer från humidoren till handskfacket. Den BMW förare som möter mig och har handskar på skall jag bjuda på rökverk.

"Upp till kamp emot kvalen. Siste striden det är, ty bilhandskar i nappa till alla lycka bär"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.