|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Är någon här excentrisk nog, att ha ett par bilförarhandskar i handskfacket, avsedda för enbart bilkörning? Vore kul att veta! Själv har jag inga men de står högt på listan för vårens klädinköp... /L | |
|
Jag har det, inte i handsfacket utan i facket som finns i dörrsidan. Handskar som jag enbart använder till att skrapa rutor med och köra bil med medan värmen i kupén ännu inte kommit igång. :-) Men jag gissar på att det inte var denna typ av svar du var ute efter. Du kanske menade handskar som man använder till att få bättre grepp om ratten med? ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Självklart kör jag alltid med handskar! Ett måste enligt mig =) Bildbevis: Länk BMW CS #5139 |
|
|
Ok, ja det var inte riktigt det jag menade utan den sortens handskar som passar bra när man kör en gammal engelsk sportvagn, eller kanske en bayersk sportvagn - och vill ha extra bra grepp om ratten när man t.ex. flänger runt Ringen ;) Exempel: Länk /L |
|
|
(Inlägget var till Mugge) J.L., precis det stuk jag menar, borde nästan vara praxis bland bilentusiaster :) /L |
|
| Glömmer aldrig busschauffören i Buenos Aires med perforerade skinnracinghandskar. Inte så Svenskt med sådana ateraljer. Har inga själv men jag har sett vita frackhanskar i bomull hos Jula för någon tia som möjligen kan passa en sjuserieförare... ;) | |
| Mmm köpte det hösten 05 när det började bli modernt gällande mode, sen har jag använt dem i bilen också. | |
| hehehehe glöm inte pipan i mungipan bara!! | |
|
Hm, ett måste till Jaguaren. Var köper man? Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Självklart har man väl ett par snygga handskar att plocka fram vid lämpligt tillfälle. Precis som Snajdaren sa så har det varit lite av en modefluga (även för folk utan körkort) under senare år. |
|
|
jag vill inte vara sämre. dessutom skyddar det ratten från kallsvetten som bryter fram när man möter felplacerade bilar i backkrönen (det är nästan alltid en viss typ av förare som har problem med placeringen men det hör inte hit). var köper man sådana som J.L har på bilden? /Lars Vägen är målet. |
|
|
Nordströms Handskar Kungsg. 52, 411 15 GÖTEBORG Tel: 031-13 48 10 Där är mina köpta, kan rekomenderas! BMW CS #5139 |
|
|
Bilhandskar är ett måste! Nordströms rekomderas helt klart. Sist jag var där hade de 2st varianter, en billigare och en dyrare. Min rekomendation är att ta de dyra (runt 350kr) som är mer kvalite och är mer välsydda. Jesper H BMW CS #05876A BMW SC #392 |
|
|
J.L och Jesper, tack! /Lars Vägen är målet. |
|
|
Nu blev jag sugen, skall ta mig dit och köpa ett par svarta! Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Kul att det finns ett sånt intresse för dessa handskar. Har ännu ej letat själv, men såg ett par i skyltfönstret hos nån butik vid Vasaplatsen i Göteborg, samt vet att H&M hade ett par i höstas för ca 200 kr. En polare köpte dem på H&M, kvaliteten verkar vara ok, fast man vet ju inte hur de håller i längden... de vid Vasaplatsen (minns inte butikens namn) låg tillsammans med en BOSS-skylt, och butiken verkar ha rätt dyra märken, så de borde gå på 500-600 kr kanske. Har själv ett par fodrade BOSS för ungefär det priset. Lycka till, ni som nu suktar efter detta! /L |
|
|
Kul detta! Har själv ett par klassiska bilhandskar i svart som matchar inredningen. Använder dem ibland för att få ett skönare grepp om träratten :-) |
|
| Komplettera gärna med en bilhjälm av klassisk modell så lovar jag att göra tummen upp när jag ser er svischa förbi... | |
|
självklart har jag ett par mörkblå bilhandskar i skinn från 50-talet. Dock gav jag dem skulden för att jag krockade (de var den enda förändringen i bilåkandet som var gjord den dagen) varför de blev liggande ett tag. Nu kör jag med dem till och från. Resultat: 1 känsla - onekligen en överlägsen känsla med ratten i benhårt grepp. 2 utseende - nja... jag känner mig lite töntig och tar alltid av dem innan jag kliver ur bilen. 3 körsäkerhet - ingen som helst skillnad. 4 körstil - ngt aggresivare med handskar på (vet inte om det är för att det känns sportigt eller för att jag vill skynda mig fram så ingen ser mig med dem på händerna). /Fredrik |
|
| Köppte ett par M-handskar via bmwonline.com i usa. Riktigt nice faktiskt. | |
|
brunofarare, hur gjorde du med beställningen från bmwonline.com? Det står på deras sida att "We cannot ship to PO Boxes or addresses outside the US". /Lars Vägen är målet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.