AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
723

Har nån kollat grön 540 iT?

Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Har länge haft ögonen på 540 Touring & under lång tid har jag sett denna gröna manuella. Den måste varit till salu åtminstone ett halvår. Undrar om det är något uppenbart minus med bilen. Självklart ska man ju se den i verkligheten så jag undrar om nå´n annan här kollat på den? Saknar den nå´t uppenbart? Prisbilden är väl OK.....kanske ägaren själv ger sin syn på saken här? Länk
Säljaren begärde väl 77KSEK för två månader sedan om jag minns rätt. Kanske hade växellådan rasat då el dyl? Annars är det taktik att låta en potentiell köpare få känna att denne får pruta ordentligt....någon som vet mer?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
bilen i sig verkar väl helt ok, även om manuell och oxfordgrön inte är det hetaste på marknaden just nu. jag sålde min manuella -98 på 15000 mil med likvärdig utrustning (dock sportstolar istf skinn) för 90 lappar för 1 år sedan, så min åsikt är att priset ligger klart i överkant. nu gick min direkt, men nog tycker jag att 15 lappar borde dras från priset, förutsatt att dokumentationen är riktig.
tänk också på att -99:orna är klart överepresenterade vad det gäller problem med styrdonet för ASC/DSC, en reparation på runt 7000 kr.

Mvh Johan
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
77tkr? du blandade väl inte ihop bilen med en annan eller?
Denna bilen har varit till salu väldigt lääännngee!
När jag letade efter en 540 touring i april-juni så var denna till salu!
Jag hade kollat upp bilen men minns inte riktigt varför jag hoppade över den!? Kan bara hända att den inte hade steptronic därför hoppade jag över denna eller om det var nåt annat kan jag inte svara på denna frågan. Kollade upp så många 540 då jag letade efter så det är lätt man blandar ihop med någon annan 540. Men som sagt den borde ju ha sålts till nu! Annars är det nåt skumt med bilen. Kolla om den inte är relativ nyligen importerad?!

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Men är inte de manuella bilarna mer eftertraktade än en trist automat ????

Billy / Kattmannen
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
simon_en; ja när du säger det så kan jag åxå dra mig till minnes att jag sett den en kort period för 77K......DÅ lär den ju iaf haft nå´t problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.