AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
879

Hur dela en e36 Coupe dörrsida?

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag vill dela en dörrsida till min E36 Coupe.
Alltså dörrsidan och den delen som sitter limmad i den.
Ngn som vet hur man gör? Sabbade en idag =/

Mvh. B

"What we're dealing with here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
Min har lossnat lite från varandra, så det är nog bara att försöka skära upp emellan dem så lossnar den nog, är nån tunn masonit eller liknande så man får va lite fösiktig, hur sabbade du din? Slet du bara loss den eller?
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag testade att dra lite här och där tills det började lossna lite. Bara det att limmet sitter som sjutton på vissa ställen.
Dörrsidan är ombyggd sedan innan så jag visste inte om jag skulle börja om med en ny. Därför var jag lite oförsiktig när jag testade med denna =).

Antar att det enda är att göra som du säger. Undrar om det finns ngt annat sätt att få limmet att ge upp lite. Har testat med värme men givetvis funkar det inte, kanske ånga?

Mvh. B

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Skulle bara säga att det löste sig. Man får jobba försiktigt med en tunn kniv och bända lite samtidigt. Det kommer att bli bra när det är omklätt sedan.
Skulle ngn ändå sitta inne med ngn smartare lösning är tråden fri...

Mvh. B

32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
ok, var ju bra. Funderar med på att få mina omklädda, ska du lämna iväg det, var i så fall? Vet du något pris per dörrsida? Går kanske att använda limborttagningsmedel om man får upp en bit så man kan blaska in lite.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag tror nog att jag lämnar den lilla biten som jag tog bort. Beror lite på vad de ska ha. Vet inte vart än men det kan ju inte var så tufft att klä om den.
Resten kommer jag att göra själv, ska bygga om dörrsidan ganska rejält.
Sitter en 6,5" i nu men jag ska ha dubbla + en 3" också.

Tror vi har typ samma spec på våra bilar från början. Min är ombyggd nu och är Mauritziusblå med ljusgrått skinn men annars stämmer utrustning och årsmodell precis... Kan säga att min gick jäkligt bra när jag hade originalmotorn i den. Den var chippad med ett superchip och det verkade som det funkade mycket bra på den motorn...

Mvh. B

32
204
325ipower
325iC -92
525 M-sport -01
Ford Sierra Cosworth -89
Vad ska du klä dörrsidorna med? Skinn,vinyl? bilder på bygget? Har du reggat om din med 3,2an?
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag har inte planeringen riktigt klar än men det lutar åt ngn form av mocca på lilla delen... Har så mycket jobb kvar att göra innan våren så jag kommer att lägga upp bilder när bilen blir klar.

Bilen är inte reggad än pga att bromsarna inte är klara. Ska regga den som ombyggt fordon när allt är klart... Har kollat upp detta mycket noga och har fått muntligt klartecken från alla inblandade myndigheter så jag lovar skriva om det när allt är klart... Många tvivlare så det ska bli kul =)
Kan säga att det var en skön känsla att starta upp 3,2:an första gången, har haft den nerplockad i molekyler och den är numer blueprintad...

Mvh. B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.