|
|
|
|---|---|
|
För de tyskspråkiga en länk till hela artikeln. Länk För er andra - tough titties. :) Ok då i korthet. Systemet testas för närvarande och består av ett system som kan parkera och köra ut bilen i/ur det egna garaget. Kräver reflektorer som avläses av bilen. Som ägare har man till uppgift att se cool ut och hålla en knapp på fjärrkontrollen intryckt, men what the hey, det går säkert att dölja den i fickan så grannarna får ännu fler skäl till att hata BMW-ägare. :) Mvh Mikael | |
| Jag vill ha en bimmer som fixar mig en latte och värmer min croissant i hanskfacket. När får jag det? ;) | |
|
PowerMac: Har du provat att skicka in en ansökan till Pimp My Ride på MTV? ;-) /ElakaKatten |
|
|
Tack jag har redan en M-pimpad imolakärra. Mjaaau... :) Vad gäller Vollautomatisch einparken så tycker jag att dom borde lägga lite krut på en miljöanpassad körglad kärra och inte sockervaddsdrömmar med vätgasdrift och "automatisk" parkering. Jag vill se det sytemet parkerandes i centrala Rom med en decimeter till godo bland trippelparkerade fordon och hysteriska mopeder. Nightvision och HUD i all ära... Länk Länk |
|
|
Funkar sådär på Lexus... Länk =) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Kan ju vara bra att läsa bruksanvisningen först också... | |
|
Intressant med all ny teknik som bilarna förses med nuförtiden! Blev dock lite snopen när Teknikens Värld sågade BMWs 'nightvision' fullständigt och kallade den 'värdelös' pga att den inte funkade när lensen blev smutsig, och att skärmen inte sitter i mitten som i Mercedes. Men men, kanske beror deras åsikt på att V70 inte har denna finess än! BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
De har väl en poäng? När den behövs som bäst, typ i höstrusk med mycket vilt så kommer den ju aldrig funka eftersom lensen kommer att vara skitig helatiden. Dock så väntar jag med att såga innan jag testat :) |
|
|
acey: Håller med dig absolut, men att såga systemet fullständigt och kalla det värdelöst var att ta i tycker jag... BMW convertible...watch the stars in style! |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Skitfräck pryl. Den borde man kunna ställa på timer så den rullar ut lagom uppvärmd tills man drar till jobbet. Helt underbart. |
|
Jag har själv ett garage som är lite bökigt att parkera i eftersom det är byggt för mindre bilar som inte har hindras lika mycket av ett skjul (nix jag vill inte riva det eftersom det är lämpligt för vedförvaring) som förhindrar en enkel parkering (fast enligt grannarna har de tidigare ägarna ändå kört in i det några gånger vilket syns.) så jag skulle verkligen uppskatta en sådan finess framförallt om den parkerar åt mig. Länge leve den tekniska utveckligen! Ok och så vill även jag att BMW utvecklar en miljövänlig bil, men först automatisk parkering och HUD och Night vision och... :) Mvh Mikael |
|
| Frågan är vem som står för P-skadorna när bilens system flirpar ur och backar på något eller någon. Tror knappast att FB är allt för pigga på att betala för detta. Och vad händer vid personskada, skall man stämma bilen eller ägaren? Vem blir vållande kort och gott... | |
|
Det förra tror jag inte FB är så sugna på, det senare har föraren kontroll över iom att bilen genast stannar om knappen släpps och det största problemet är ju vinklar som är svåra att se när man sitter nedsänkt i en låg bil med A-, B-, C- och vad vet jagstolpar. Kom just att tänka på en annan fördel, när föraren inte befinner sig i bilen kan denne upptäcka dolda hinder, som exempelvis om något blindstyre på Gatukontoret kommit på den lysande idén att avgränsa delar av parkerringsplatser med låga blomkrukor som inte syns i backspegeln för att de är för låga, men som är tillräckligt höga för att skrapa delar av bilen (hände mig i Gamla Stan med en volvo damn jag skulle ha anmält det och krävt ersättning!), fast slikt upptäcker troligen PDC:n ändå. Mvh Mikael |
|
|
ehh? inget kors i taket av mig för detta parkeringssystem från bmw.... vw touran har ju fickparkeringspilot som tillval fr.o.m. årsmodell 07 ju.... kostar säkerty en bråkdel av vad bmw kan med o ta betalt för det också.... (men vem vill ha en touran iofs??) |
|
|
Trådskaparen skrev ju i början att det krävdes reklektorer för att bilen skulle avläsa sin position, tror inte det funkar i Rom eller i gammla stan, om man inte springer ut först och stäter upp dem, bara för att impa på förbigående ;D Men borde inte samma teknik kunna kombineras med PDC? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.