|
|
|
|---|---|
|
Grattis grattis BMW; Länk Nu tycker jag i och för sig inte att någon av bilarna på listan är lyxbilar, utan snarare premiumbilar, men ändå. Vart har c-klass tagit vägen? | |
|
Skönt att Jaguar inte fanns med på listan ;D Jag tror inte att c-klassen är någon jättehit utanför Europa, dessutom är modellen på väg ut, det kommer en ny under året. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Jo... Man undrar lite vilka kriterier de har för att man skall så hamna på lyxbilslistan, är verkligen Acura TL en lyxbil? 3-serien förstår jag, Cadillac likaså men några var la lite tveksamma. Läste att 3-serien ligger på andra plats i försäljningsstatistiken här hemma, i sin klass då. Säljer bättre än Avensis och det gänget. |
|
|
Även jag finner det märkligt att tex BMW:s 3- och 5-serie kallas för lyxbilar. För mig är det som jabbal skriver snarare premiumbilar. Lyx det är i mina ögon RR, Ferrari etc. Mvh Mikael |
|
| det jag inte fattar är att i vissa tidnignar står det att bmw säljer ca 1 miljon bilar om året och att 60procent av de e 3-serie bilar men där står det att 3-serien sådles i ca 100 000ex förra året... hur går det ihop?? | |
|
Hittade inga uppgifter om de olika BMW-modellerna vid en snabb koll hos BMW.de, men aggregerade siffror för hela koncernens försäljning tom november 2006. BMW Group hat bis Ende November dieses Jahres 1.244.775 Automobile der Marken BMW, MINI und Rolls-Royce ausgeliefert. (kort översättning. BMW har tom nov. levererat 1 244 755 bilar av märkena etc.) Av dessa var 642 st. RR. Nu talar vi lyx! Vidare 174000 Minis. Det innebär att det levererades 1 050 000 "Rena" BMW-bilar. 100 000 treor låter då i minsta laget eftersom det väl är 3or och femmor som är storsäljarna och trean åtminstone i Sverige säljer bättre än femman. Mvh Mikael |
|
| Siffrorna gäller USA=) Varför dom tas upp på detta sätt i Sverige är svårt att förstå... | |
| lyx är väll långt i från en Bmw 3 serie inte ens ferrari är lyx bil enligt mig det är jo ren sportbil. Lyx = Bently - S8 - 750 - osv | |
|
Stephan735i Tack för informationen. Det förklarar saken. Finns det på nätet så är det inte alltid sant, Slarvigt av artikelns upphovsmann. Kan inte Ferrari åtminstone betraktas som en sportlyxbil? :) Mvh Mikael |
|
| Hur kan kan man kalla Oplar byggda i Trollhättan för lyxbilar( Caddilac)? Varför inte ta med koreanska Daewoo( CHEVROLET)? Då har man definierat allt utom ryssbilar som lyxbilar./ Badge engineering. | |
|
Lyxbil! :-D |
|
| Lyxbilar enlig mig är jaggor, RR, bentley, maybach, S-klass, 7-ser, A8 osv.Att kalla 3- och 5- seribilar för lyxbilar, är väl bara nåt som passar i aftonbladet :-), medans cadillac kanske knappat ens kan kallas premium.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.