|
|
|
|---|---|
| er det noen som vet spekifikasjoner på m70 kamakslingarna, lyft, grader ocså vidare? | |
| er det ingen som vet det eller?? | |
|
Jag har ett diagram på detta hemma. Väldigt milda kammar, kort duration och lite överlappning. Tror lyftet var knappt 11mm. Antar att detta är ventillyft, och att nockarna på kammen är lägre än så. Ska funka bra som turbokammar.. :-) |
|
|
Kamdata för M70 5,0L (enligt BMW datablad) Avgas: Duration 248 lyft 10,6 max öppen 108 grader före tdc Insug: Duration 248 lyft 10,6 max öppen 104 grader efter tdc |
|
|
ok, takkar for svar, jag har nya shrick trimkammar på en motor som jag er fristad til och montera på min bil men jag vet inte om det blir mycke effekt økning, spekifikasjoner på dom er: Kamlyft i mm: 6,3/11,0. Duration/spridningsvinkel: 264/264/112. Öppningstider: 20-64-64-20. Ventillyft i ö d: 1,1. Ventilspel i mm: Hydr. er det værd arbete med och bytta over, va tror ni??? |
|
|
.Stensheim! gjör som jeg, flytt over hit. Jeg har bodd her i 7 år, kommer nok ikke tilbake til Bärum!!! (Jeg har en E38 740i -97, planerer å kjöpe en 2003 760i som finbil till våren) Her er det så billig at du ler hele veien fra banken!!! Gott nytt År! |
|
| Jag skulle definitivt testa dom kammarna, orkar du inte sätta i dom så kan du ju skicka dom till mig.. :-) Iofs kanske du borde mappa om den för dom andra kammarna.. | |
| ja det er jævla dyrt i norge, måtte betala 80,000,-kr for en 88mod 750il och den er inte strøken. jag hadde prøveskilt fo et par år sen på delebilen med shcrik kammarna och menar den var lite piggare en den jag har nu. hvist jag setter i trimkammarna, monterar trimchip, knfilter och tar bort kattarna da borde det bli lite effekt økning eller va?? 320-350hk?? | |
|
Trimchip för en M70 med originalkammar kan vara sämre än originalchip. Du borde få tändning och soppa anpassat för kammarna du sätter i! Kolla om det sitter andra chip i 'donatorbilen'. Kan fixa mappning åt dig i Sverige (Göteborgsområdet) om du vill mappa. Om den har gått länge med dom kammarna, så borde det ju vara säkrast att använda dom chip som sitter i den om du inte ska mappa. Vågar nästan garantera att filtren inte gör någon skillnad, har kört många bilar i bänk och det är nästan aldrig någon effektökning med annat filter. Inte alls omöjligt att du kommer upp mot 350häst om motorn är frisk, kan tänka mig att den blir lite piggare på högre varv också. Lycka till! |
|
| ok, det er inte trimchip i delebilen, det var jag som monterad kammarna på den for två år sen, det var meningen at jag skulla registrere den men det er 128.000,- norske kronor i avgifter!!! toll tull! det var perma press i sverige som hadde den. jag kjøpte kammarna på motornord i sverige och vurderar och kjøpa trimchip hos dem ochså. tåler girkassen mycke på 750il tro?? er det standard med 5 gir på alla automat kassarna på dom eller hur? | |
|
nja, det är väll en fyrstegs automat med lockup? mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| hva er lockup? er det samme som overdrive? 4 gir rundt 80km och 5 på 92km | |
Paap Reeder |
LU kopplar ihop stator och rotor i konvertern så att den inte "slirar över oljan". Varvet går ner ca 400 rpm i o m att "slirningen" upphör. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.