AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.037

jag vill ha mullrig ljud!

Lu
46
Lugi318
BMW 318i-91
BMW 325i-92
jag tänkte skaffa sportsystem från kat bakåt!
vilken rekomenderar ni... o vilket pris ligger det på?
nån firma?
jag vill ha högt ljud!

Lugi318
Lugi318?

1) Det finns lagar om hur mycket bilen får låta, se till att du inte överskrider dessa. (tänkte bara på det du sade, "jag vill ha högt ljud!"
2) Varför? Jag menar, om det inte händer något fast det låter mycket, känns inte det lite fånigt då?

Jaja, det här bidrog ju inte så mycket till din fråga, det ber jag om ursäkt för, är bara lite undrande till varför man vill låta så mycket som möjligt.
(Själv skulle jag vilja att B8:an skulle låta lite mindre om det gick)

/Marcus
Bmwcs# 4680
BmwPojken
Ett system som e både bra och billigt och som jag kan rekomendera då jag själv köpt ett, är simons sportsystem. Jag betalade ca3000kr från kat å bakåt med dubbla 80mm polerade ändrör, systemet är 2,5".
Su
554
SunKi
325i -92
Darklight: Umm, eftersom han har en 318, med kanske inte så mkt drag i, så kanske man vill simulera effekten liten.....

Inte för att jag skulle vilja det, men kan ju sätta mig in i någons situation..

Är lite less på mitt sportavgas, blir jobbigt i längden.. men visst... kan vara skönt ljud ibland... men på långkörningar blir det bara tröttsamt.
Själv håller jag med Sunki...

Bara jobbigt med högt ljud, med som sagt det är en smak sak.

Ska man köpa en BMW????
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
hmm, få svar på Lugis egenliga fråga...

Hursomhelst. Om du vill ha det billigt och ha det så högt som du önskar så tycker jag du borde köra med raka 3" rör hela vägen. Och på vägen bör du sätta åminstone två stycken små Simons rallyljuddämpare eller en stor.

Lite priser:
rör + annat material för att bygga - ca 1000
ljuddämpare Simons - 350 kr/st (2 behövs säkert)
Montering om du inte gör det själv går nog på ca 2500 kr, om du inte gör det själv.

Har själv detta på min 528i. Har kör med det ett halvår och ljudet är väldigt skönt och dessutom besiktagat och lagligt. Allt som allt kostade kalaset 3500 kr monterat och körklart, för mig.

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registret #001
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Simons systemen brukar vara prisvärda med helt ok hållbarhet. Sportsystemen brukar ge ett dovt skönt ljud.

Ett utdrag ifrån www.ray.se:

"316i/318i Sedan/Coupé/Cabrio E36 7/90-
Art 036-H Komplett efter kat.
Mellanrör: 63.5 mm, 2x57 mm
Ändrör: Runt 2x 80 mm blankt rostfritt"

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
jag har sportavgassystem idag, tycker det låter på tok för mycket. men det satt på bilen när jag köpte den..
vad kan man göra så bilen låter så LITE som möjligt?? jag vill ha en tyst men snabb bil :)

/martin
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Martin: byt ut mot ett original avgassystem!

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registret #001
enklast är ju att borra lite hål här och där, om det bara är ljudet man vill ha, sen får du fixa det lagom till besiktningen.

bara för att det låter högt så behöver det inte låta bra/häftigt.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
BmwPojken
jag har 2,5" simons på min bil och det låter skitgött, jag kan varmt rekomendera det(dom e billiga oxå)..
Hmm... Har inhandlat min kärra nyligen.. sitter ett simons sportsystem på. mullrar mkt.. även ett sportluftsfilter.. någon som har bänkat kärran med dessa detaljer på?.. 192 hp orginal.. vad kan då sportavgas och sportfilter göra ??..
Ga
122
Gabbe006
318iS Coupe -94
Jag beställde ett Simons med dubbla DTM utblås till min 318iS idag, efter att ha blivit tipsad på det här forumet ringde jag Tengaby bildemontering och beställde ett för 1870:- + 130:- i frakt. Helt ok pris gämfört med andra :)
bmw_len
Lotuz- Förmodligen inte ett jäkla skit i effektskillnad, någon hästkraft eller två, du får dock lite bättre acc. tack vare att trycket ökar i förbränningskammaren...

Sportavgassystem och luftfilter är ett fattigt stylingpaket inget annat...tycker jag. Ska man trimma så är det ny kam eller turbo som gäller. =)

Green Lightning
286Hk i en 325i -93
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Finns det något sport avgassystem hos BMW?
att bara byta avgassystem kan inte ge mycket extra krut, det är när man börjar pilla med det andra som det gör nytta, atta bara byta en grej gör inget, men fixar man med insprut, kam, luftfilter, avgas.. då gör det större skillnad.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Powerkjell:Tror dom ska ha sportavgassystem.Kör till närmaste BMW Verkstad och hör.....annars kan du ju alltid slänga dit ett M3 system vilket låter rätt okej,fast jag ska nog byta mitt avgassystem på M3:an för att det låter för lite.Blir nog ett 2,5" system från simons.

Mvh Ricke
jeppe_L
nån som vet om don säljer simons på mekonomen?
Japp... Mekonomen har Simons! Själv har jag beställt en Ljuddämpare från SuperSprint! =) Kostar iofs 4495:- men de har dem bästa ljuddämparna och låter bara lite mer än original! =)

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.