|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har tidigare kört BMW (z3 Coupe) men nu kört annat i några år. Har börjat titta igen på BMW och då denna 320 Touring -97. Kom in i sverige -00 gissar jag till då det är en ägare före handlaren som har den nu. Bilen är i väldigt fint skick och känns tajt när man kör den. - Vad tror ni om milen, den har gått 15400?...vad bör tänkas på i service väg. - Service indikatorn är på sista gröna - Serviceboken visar fulla stämplingar på auktoriserade verkstäder och nästa är en inspektion 2. - Är priset för högt?...var bör det ligga isåfall. Länk Tack för hjälpen /Gustaf | |
|
Jag tycker priset är alldeles för högt. Sålde min 323i -96 för det där i somras. Den hade lite mer extrautrustning och framförallt var det ju värre motor i den! Den hade då gått 14600 mil och insp. 2 var gjord. En insp. 2 går ju på minst 5000 kr beroende på vart du gör den. Milen måste du känna efter själv om de är trovärdiga, kolla slitaget på ratt osv. Jag skulle iaf vilja få ner den till 60-63 tusen. Med tanke på hur mycket E36 det finns till salu så är det köparens marknad. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Tack Thorssa för ditt svar. Tycker själv att det lät lite i överkant. En insp2 ligger däromkring. Milen känns trovärdiga, normalt slitage på pedaler och ratt, delläder sätet är lite slitet i instegskanten, men så blir det antar jag för dom som inte har "vett" att sätta sig i sätet direkt och använder kanten ;-) Som sagt det är köparens marknad så jag bör kanske sikta på 60 tusen med tanke på service. Men inför en Inspektion 2 och 15400mil, inget som ska göras extra...minns inte hur det är med kamkedja eller inte på E36. |
|
|
Kamkedja är det. Kika runt lite på andra 320i på mätet och kolla av priserna. Hur är det med bakvangsbussningarna och spindelleder? Eftersom det är max 300 mil kvar till service tycker jag att du på en gång kan dra av 5000 bara för det sen 5000 till bara för att :) Bjud 55000 och se vad de säger! Då kan ni bråka lite utifrån det ;) Man ska sikta på att vara bra! |
|
| Annars ser den väldigt fin ut på bilderna. | |
| Varning för Hilde Bil. Har besökt dem och aldrig sett så många skruvade lik samtidigt. Kursade för något år sedan och är igång igen. Tyvärr. | |
|
Robert, intressant kommentar där. Vad är det som gör att du ser det så?...verkligen viktigt att tänka på när man kikar på bil. Det jag tänkt göra om det blir aktuellt är att lägga ett lägre bud efter att ha sätt vad en förbesikting på BMW säger m.m. /Gustaf |
|
|
Någon som vet vad en förbesiktning hos BMW går loss på? /Gustaf |
|
|
Carl Adam. Som jag skrev så har jag själv varit på Hilde Bil och skaffat mig välgrundad anledning att tro att de är oseriösa och säljer skruvade bilar. 10.000-milare med blankslitna rattar, nedsuttna sätten med mera... De kanske har bättrat sig, men ränderna går nog aldrig helt ur en zebra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.