|
|
|
|---|---|
|
Hej, har funderat på att turbokonvertera min bil sedan jag såg ett turbokit till salu för 2500 kr. låter väldigt billigt, säljaren säger att turbon är i gott skick, och man behöver inte byta spridare om man laddar såpass lågt. ca 0.4-0.5 bar. vet inte om det är värt eftersom den lär ju dricka ganska mycket. nu dricker väl bilen ca 1.8 l /mil blandad körning, men det beror väl mest på att ventilspelet och tändningen inte är riktigt inställd. ska ställa in det om någon vecka. mvh | |
| Jag skulle inte köra på originalspridarna iaf, 0,5bar gör en ordentlig effektökning på din motor. | |
| okej, vad kostar andra spridare ungefär? | |
|
Har för mig att jag gav en tusing för 6 st från en m5.. Kolla runt lite beg annonser. |
|
|
du måste ha större spridare sätt även ditt en btr typ en malpasi eller nåt , om du kör med orginal spridare o laddar 0.5 e det ög risk för spikningar o dylikt i`l rather rule in heaven , then serva in hell |
|
| tillskottsprut av diverse saab tryckvakter och startspridare har jag hört ska fungera.... vet ej hur mycket hk man kan "säkra" med en sådan lösning | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.