|
|
|
|---|---|
|
Fan nu är det dags för nya utgifter verkar det som =( Har en 525 e34 94 års modell. I dag när jag öppna garaget stank det bensin mycket starkt. Såg en en fläck på golvet baktill. Var inga storga mängder men tycker det verkar tillta. Det konstiga är att vätskan är kolsvart som smutsig olja men den luktar som bensin. Vad är det troligtvis? Jag är inte bekant med bakhjulsdrivna bilar men tänker att det har med drivlinan att göra, jag menar drivaxeln/kardan eller nåt? Vad finns det baktill som kan läcka förutom bensintanken? Blir till att ringa verkstad illa kvickt men om jag inte får nån tid snart funderar jag på hur mycket man vågar köra med den =/ | |
|
Prova först med att byta bränslefiltret och se om det hjälper...! Och kolla slangarna som ansluter till filtret.. Min bil Länk |
|
Paap Reeder |
... ett bränsleläckage gör att bensinrinner ut ... på underredsmassan ... som löses upp och droppar ner. Först är fläcken svart men allteftersom mer bensin rinner ut och tvättar rent blir fläcken ljusare och ljusare. MVH /// Paap R |
| Kan vara avluftningsröret till tanken. Det brukar rosta och tillslut börjar det läcka. Haft det problemet på båda mina gamla E34or. | |
|
Samma här på min förra -93:as 525, läckte vid en klamer på avluftningsröret. Hissade ner tanken lite och drog ett nytt kopparrör, gick ganska smidigt. Tog sen isolerings massa och bäddade in röret vid klamringen då de sammla en hel del smuts just där. |
|
|
Okay tack för tipsen. Lämna in den i morse akut på verkstad. Känns inge vidare att åka när soppan rinner. Hoppas det inte blir dyrt bara... Det var nog saftigt med länkarmen nyligen =/ Men tror att det är något simpelt. Känns osannolikt att tanken har gått sönder. Är nog snarare någon slang/klämma eller det där avluftningsröret. |
|
| Vad gick det på att byta länkarm? var det övre eller undre, vart lämnade du in den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.