AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.220

Vad tror ni om denna M3 3.0 e36a?

Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Länk

Ska eventuellt och se på denna bil, motorn är bytt för 2 år sedan och nya motorn hade enligt honom då gått ca 14000, finns ej någon servicebok till den nya motorn. Dock är övrig dokumentation fullständig både från tyskland och sverige. 4 ägare i sverige får anses lite med 3 år totalt på nuvarande. Mkt utrustning är det dock.
Om ägaren läser detta så hoppas jag att det var okej att ja la ut denna tråd.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tycker att den bilen såg riktigt fin ut.

Om den är så fin som säljaren skriver så är det bara att börja pruta och får du den till bra pris, handla. =)

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Ser lite "photoshoppad" ut på första bilden...

Varför är motorn bytt?

_____Vraum!_____
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Motorn är bytt för 2 år sedan i hans ägo pga, ett CHIP! vet ej hur fel det kan bli av att ett chip kan ge för snålt med bränsle eller dyl.....
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Menar att motorn gick söndr pga ett chip, blev lite otydlig såg jag.
Min första tanke är att den är för dyr iaf!

Mvh Per
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Vad är ett skäligt pris anser ni då, jag menar att om alla slitdelar är i bra skick så kan man gärna betala lite extra än att få en 3,0 för 85 och sedan börja byta grejer för 15 tusen, då är det ju lika bra att köpa en dyrare och slippa det. Bilen ska M-testas till veckan, då får jag besked om det blir att gå vidare med bilen hursomhelst!
Har för mig att en där har varit utannonserad sen i somras, så lite borde ju gå att göra på priset : )
Själv skulle jag bjuda 90-92k.
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Ja, jag har ingen aning om hur länge den vart ute före denna annons. Men M-testet blir avgörande för om ja överhuvudtaget är intresserad av den.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Den har varit ute i annons i evigheter.
Motorn e bytt pga ras, annars e bilen i riktigt fint skick.
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Okej att motorn e bytt, men vad betyder det i realiteten? Priset? Om han själv har letat upp en ny och sedan kört med den i ett par år borde han rimligtvis ha varit noggran i valet av ersättningsmotor.. Bilar som är svårsålda är jag ofta skeptisk till, vad som gör denna svårsåld är knappast 7-8 tusen kronors överpris känns det som att ni försöker säga...
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Kan bara säga at bilen är i riktigt bra skick.
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Mocke: Det betvivlar jag inte, men varför så svårsåld isf? Om många före mig har tvekat vad är det jag inte ser som dom såg tänker jag då...
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Alla M3 E36 är svårsålda idag pga försäkringspremierna. En sökning på blocket visar att det finns prutmån på dessa bilar.

Jag skulle värdera denna bil till mellan 80-90k max. Finns M3 coupé 3,2 i fint skick som gått för 100k.

Men denna sticker ut lite från mängden och personligen skulle den nog vara ett av mina val vid köp av en M3 3.0 idag.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag sålde min m3 i somras för 97k och den var i perfekt skick. Den var silver och såg i princip ut som den i annonsen men min hade gått 13k och hade originalmotor med full servicebok. Jag var mycket nöjd med vad jag fick då jag tror det var lite i överkant trots skicket. Så om du inte vill förlora allt för mycket i värdeminskning direkt så ska du absolut inte ge mer än 90k. Det är vad jag tror.

Ps. Den nya ägaren smällde bilen efter 2-3månader :( Jag hade bilen i 4år...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.