|
|
|
|---|---|
|
Igår märkte jag att bilen gick lite bättre då det var minusgrader och inte så fuktigt ute körde en hel del runt igår på nyårsafton och tittade så bilen var riktigt varm när jag kom hem öppnade huven och lysnade tyckte motorn gick fint.. men när jag gasar till snabbt så hör jag ett pysljud innan motorn kommer om ni tänker en förgasarmotor med lite för stor förgasare så får man ju kännslan att den suger luft inan motorn svarar på gas ?? vad tjuvluft nåja idag nu bara för en timme sedan skulle jag ut på affären startade bilen kör ut ur garaget riktigt surväder regnigt och trist och känner ganska så direkt att bilen inte går alls finns inget drag alls ryker mest då jag gasar iväg i korsning likadant kan det bli om jag kommer och kör och släpper gasen så känns det nästan som om den dör ohh gudars vad less man kan bli | |
rsarits |
Troligen backslagsventilen, eller som den kallas här på forumet: Insugsmembranet. Det sitter i bakkant av insuget, närmast torpeden. Är inte svårt att byta, men det sitter ganska illa till, så räkna med lite tidsåtgång. Kostar 3-400 om jag minns rätt. |
| ok jag får väl testa och buta det där membranet men den reagerar inte alls på startgas | |
| Kanske inte var riktigt dåligt förr utan har riktigt pajjat nu skall testa startgas nu när jag går ner i garaget | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.