|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
swedst: Fy faan. Vad beror förseningen på? Är det 335d motorn eller 3 serie touring generellt? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Vet faktiskt inte, han(säljarn) sa bara att det är en riktigt populär bil när jag frågade om det gällde just den modellen eller även 330d. Men men nu hinner man ju längta riktigt ordentligt och göra tjejen galen på allt bilsnack :) |
|
| Det är generellt lång leveranstid på 335:orna. Detta pga den stora efterfrågan. Jag beställde själv en 325xi Vecka 01 och den kommer Vecka 10, vilket känns som relativt kort lev. tid för en fabriksbeställning. | |
|
Moffe: 9 veckor är galet snabbt. Beställde min i mitten av december och den ska tillverkas vecka 10, leverans vecka 14. Hur brukar de vara på att hålla leveranstiden när man väl fått en? //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Jag beställde min 335 cab i januari och fått besked om leverans i slutet av juni. Tydligen har det leveransproblem från någon underleverantör (alltid dessa stackars underleverantörer) | |
| Fick ett samtal nyss från säljarn, ny leveranstid blir v14 vilket blir 8-9 veckor och får väl (om det håller) ses som rätt bra. | |
|
swedst: Grattis, då missar du inte hela sommaren nu då :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Beställning v.2.Tillverkning v.6.Leverans v.9. |
|
|
Beställde min 335i e92 vecka 39 och har fått besked om leverans v19, men ett osäkert leveransbesked.... En som väntat för länge!! |
|
|
rolle10: Fy fan.. Coupén är poppis. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Sådärja, BMW klarade precis att leverera V.10 enligt utlovat. Kör sedan i fredags BMW, känns otroligt bra! | |
|
Moffe: Grattis :-) När beställde du bilen? Undrar också vad det är BMW gör när bilen väl kommit till Sverige. Halvljusautomatik, besiktning hajjar jag men vad mer? Gissar att bilarna dyker upp här nån vecka innan leverans så de hinner fixa allt. Bra att veta, kan kanske åka nånstans och iaf sitta i bilen på nått lager innan den är godkänd för svenska vägar :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Jag beställde V.2. Bilarna kommer till en uppsamlingsplats i Halmstad där de tydligen gör det mesta av jobbet som registrering och att lägga i svenska handböcker etc. Min bil kom till handlaren natten till onsdag och levererades på fredagen, så väl hos handlaren putsade de i princip bara av den, ställde in klocka, installerade Ipod interfacet och laddade Nav-DVDn. |
|
|
Moffe: Snabb leverans, låter ju lovande :-) Rattar du iPod interfacet via iDrive och får du isf upp listorna i navigatorn? Såg en video på att det funkade så men sen läste jag någonstans att det bara var på bilar byggda från Mars 07.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Japp, Interfacet kopplas mot CD-växlaringången så den dyker upp i iDriven under CD-växlarmenyn. Du kan söka på artist, album, spellistor etc. Från Mars -07 kommer det som fabriksmonterat tillbehör, dock endast i Coup+en och Cabben vad jag förstår. |
|
|
Beställde en 335XiT idag :-) Skall få den i slutet av juni, vilket borde betyda att de befarade förseningarna med 335-motorn inte är så allvarliga. Det skall kanske tilläggas att denna "optimism" grundar sig på det första budet - att få bilen i augusti/september. Så nu är det några veckor av outhärdlig väntan... |
|
| Eftersom jag går på helspänn för min leverans v.26 (prel. levernasbesked) ställde jag frågor kring levernatider till några säljare i samband med BMW:s provkörningseveneman på Barkarby förra veckan. Svaret som jag fick var att en beställning i dag på en E93 335 renderar i en levernas under 1:a halvåret 2008. Verkar vara fullt i orderböckerna. Som sagt, jag får vänta och se vad som händer med min order. | |
| Man ska kanske beställa en 330 istället? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.