|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Med risk för att få riktigt på skallen nu.. men jag är tveksam till hela herr Arnes historia (tyvärr?) Annars förstår jag inte varför man överhuvudtaget ska vara finkänslig mot säljaren? Nej jag hade konfronterat säljaren med stora bokstäver sedan raka spåret till polisen, stämning, SBP utan att vänta i en vecka på någon sorts besked från de, osv... |
|
|
Johan (Autopower) Han besiktigade den UTAN påskriven fullmakt. En av grejorna som gör SBP lite intresserade att dra det vidare, det finns fler... Min primära ilska riktas givetvis mot säljaren och jag tror att jag genom SBP också kan sätta lite eld i baken på honom. Stämning är på väg.. var så säker. M-test är en bra grej, jag får den mätt nästa vecka. Tycker jag fått bra gensvar på ledningsnivå hos SBP och därför "spelar" jag med tills jag fått ett definitivt beslut om hur de hanterar detta. Goe Gubben A |
|
kicken |
arne: jag har haft en del dispyter med sbp! ...och som vanligt har dom problem med att överhuvudtaget "sköta sitt" , det värsta jag har varit med om är körförbud!!!! på ett av våra grussläp, körde därifrån med näven på släpbromsen i ren ilska! alla hjul gjorde svarta spår runt hela j-vla bygget, körde ändå ner till den lokala volvoverkstaden och gjorde ett bromsprov där, (direkt utan åtgärder var det godkännt)???? ingen axel hade mer änn 15% ojämnhet , den totala "retardationsförmågan" var 5,6 !!! ...som sagt , där kryllar av "tomtar" :-) kicken |
kicken |
oj glömde att tillägga att nästa färd gick direkt till spb , där jag gick in till stations chefen och krävde en förklaring, ..det framgick inte mycket till deras försvar mer änn "DOM HADE PROBLEM MED BROMSPROVAREN" ??? , sedemera gick "chefen" ut och satte sig i bilen och körde över samma j-vla rullar typ 2 timmar senare , då var det klockrent?? , man börjar undra om dom kan manipulera grejerna ?? , jag bliir så trött... kicken |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Arne, jag får hoppas att de är mer än LITE intresserade av att dra det vidare. det här luktar mer än lovligt illa, och med den information du har gett oss så verkar ditt fall solklart. däremot är sbp-spåret helt fel om du ska få ersättning, däremot kanske du kan få upprättelse att de har gjort fel. men pengar lär du aldrig få från det hållet, utan där måste säljaren pungslås. mvh Johan |
|
Lyckas man avslöja och sätta dit folk som agerar medhjälpare eller genom mutor godkänner bilar som kan vara trafikfarliga, så har man uppnått något positivt. Utan medhjälpare så hade Arne inte blivit blåst på samma sätt. ___ 750-bloggen: Länk |
|
kicken |
ja exakt! , men man börjar nästan undra om spb, är en "seriös verksamhet" i alla lägen , med alla dessa ISO standarder /ackrediteringar o.s.v.. jag menar "vem f-n kollar deras förehavanden" egentligen i verkligheten???, jag tror ingenting om någonting, för man blir som sagt j-vligt trött på den bistra verkligheten :-) kicken |
|
Hur gick det sen? Har du fått något svar från SBP än, Arne? ///Niklas |
|
| Som jag skrev innan, tyvärr tror jag inte denna historia är helt sanningsenlig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.