|
|
|
|---|---|
|
Efter lite studier i instruktionsboken så verkar det som att min bil har "Automatiskt avbländbar innerbackspegel". (Den ser "tjockare" ut än de speglar jag haft i mina andra e34or...). Jag har hela tiden haft vredet på "I" = on och har väl inte funderat mer på det. Ngn som kan förklara funktionen närmare? Har den nån liten motor som man ska höra surr från? Finns det kanske nån säkring nånstans som kan vara trasig? Kanske nåt annat "typiskt" fel som brukar komma på dessa? Skulle vara roligt att den fungerade när/om den ändå finns där :) Tacksam för tips! //Mvh Jonas | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
keihin: Jag kan glädja dig med att du har den senaste varianten av aut.avbländbar innerbackspegel. På min förra 750 E32 -90 satt det en liten elmotor som bländade av. På min 750IAL Highline -94 sitter den senare varianten. Tittar du så ser du uppe i högra hörnet en liten rund diod i glaset. Ta en ficklampa och lys på spegeln i 0 resp. 1 så kommer du att se att glaset dimmas, troligen grönt, i läge 1 när du lyser på backspegeln. En riktigt finurlig mojäng :) Det är altlså bara den äldre modellen som har en liten elmotor som tiltar spegeln vid belysning på den. Således fungerar säkert din spegel! |
| Finns väl även "tjocka" speglar utan aut avbländning, dessa saknar då den lilla dioden i hörnet av glaset... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.