AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
849

Vad är felet på bensinpumpen

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
Hej det är så här jag fattar inte vad som är felet på min bensinpump som jag har i min e34 535 i
Det var så här jag trodde min bensinpump vad sönder så jag köpte mej en i från skroten å den funkna inte sen så så jag att det var kablarna som var sönder så jag årna det sen så funka pumpen som den ska jag körde en ca 15mil med pumpen å då var inte tanken fyld det var en ca 25 liter i den å det funka jätte bra. men sen när jag skulle åka hem i från stockholm så fylde jag bilen min i VH en 70liter i tanken jag kom till järna sen så dog pumpen.. Så jag fick rinka min tjej å behon gå in på nätet å se om det fans nån pump att köpa . å det fans det så jag byte pump på motorvägen bilen starta å allt var bra i ca 10 min sen så dog den pumpen mä jag för står ingen. hjag börjar undra hur är det med el å bensin för man sänker ju ner pumpen i tanken ju det kah ju pluss å minus till pumpen ju. kan det vara det att man gör en kortis på den när man sänker ner den???

Jigsaw
e3
49
e34 Ac Schnitzer
525i AC Schnitzer -95
750i -91
kortis ska inte vara någon fara!! men kolla relät!!

Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej så det kan vara det som gör att det bli så. mvh john

Jigsaw
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har haft samma problem på min E39 men det berodde inte på pumpen utan på kablaget. Först glappade de i locket till tanken, så jag lödade detta men sen började även kabelskorna på själva pumpen att ramla av. Jag bytte dessa kabelskorna och säkrade med ståltråd genom stiftet och kabelskon så de inte kan ramla av igen.

Har lite bilder på de i min blogg. Vet ej om E34 ser samma ut som E39 men antagligen liknar de varandra.

Pumpen och kontakterna ligger ju under eller har bensinkontakt hela tiden men så är ju konstruktionen så de är inget problem med de.
Ji
219
Jigsaw
540i (6 vxl) 97
okej då har man lite att tita på ju se om det kan vara det som är felet.
för jag årna till kablarna som går under bilen en litet bit för dom var av första gången som jag byte pumpen.. men jag får kolla vidare.

Jigsaw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.