|
|
|
|---|---|
mackan 325 |
jag har ett missljud bak på min bmw 325 ia 92 det låter ungefär som en broms skiva skulle vara skev men jag har bytt båda två samt backarna till p bromsen så det är inte bromsen kan det var hjul lagret ??? stöd lagret till kardan ???? tacksamm för svar ge gärnet!! |
| Jag skulle tippa på hjullagret, dem brukar ha en tendens att paja. Både farsan och brorsan har fått byta på sina bmw. | |
mackan 325 |
tack för tipset har precis bytt så nu funkar det kanon ge gärnet!! |
johan20 |
Mackan, jag har något liknande på min 320i -88. Jag tycker däcket/hjulhuset, höger sida, dundrar extra mycket. Har nyligen bytt diffen och helt plötsligt börjar man höra nya oljud. (Bakvagnsbussningarna, stötar, fjädrar och stödlager har jag bytt sedan tidigare, möjligen kan stödlagren vara slut igen.) Hade du några andra oljud pga dina hjullager? hälsn. Johan |
| Har något skummt ljud jag med... trodde först det var hjullagret som var på väg att gå, men lämnade in bilen till BMW och det var inget fel på det lagret, och dom verkade inte bry sig om att ta reda på vad det var som lät heller... ska fan lämna in den på en icke ukt verkstad, dom kanske bryr sig mer. | |
johan20 |
Var och skiftade sommardäck bak hos en däckförsäljare i helgen, han kollade hjullagerna och de verkade ok, men han tyckte det lät som höger drivaxels knut/knutar var sliten. Vad tror ni om det? |
|
Hmm, låter ju tänkvärt... hoppas det inte är det som är på min bara... det låter dyrt! :( Letar just nu efter något sätlle man kan lämna in den på, men ALLA är ju fullbokade.. :/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.