|
|
|
|---|---|
|
Gäller en -01 touring. Började med en omkörning, gick bra till en början men sen försvann kraften motorn stannade varningslampan tändes, fick hålla på en stund, startade efter många om o men. bilen kan gå bra men helt plötsligt gå skit varvar c:a 2500 o är orkeslös svårstartad o drar massa diesel, har provat o bytt filtret utan resultat, Har tidigare haft problem med lmm som inte har funnits tid till åtgärd med småryck o laddtrycks fördröjning/tapp.. Har pumpen rasat?? likn erfarenheter?? Gott nytt år! | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
på dieslarna brukar det bara lmm och lambdasond som pajar, men det kan vara annat också. laddar turbon? jag kan lite lite om dieselkattar, men kan de sättas igen som bensinkattar? symptomen är väldigt lika de katproblem jag tidigare hade på min 540. mvh Johan |
|
jo laddtryck finns, stundtals kan ju bilen gå ok de e ju det som är konstigt, delar lagar sig ju inte bara sådär för att sedan gå sönder igen. bilen ska iaf in på autovåx till veckan o få en diagnos. Surt att ta den på kärra =( |
|
|
Det fanns en tråd helt nyligen om en 530d som gick dåligt ibland. Dom bytte en massa delar innan ägaren provade att hälla i bränsle-tillsats, då försvann felet. Kan vara skit i en spridare. Länk |
|
|
Tveksam till att d e skit i en spridare, den går ju på alla hela tiden, inga onormala spikningar/knackningar |
|
|
Fått någon lösning på problemet? har liknande problem med min 330xd där den nu inte varvar det känns som att den inte får nog med bränsle eller liknande. den startar visserligen bra, går bra på tomgång och ingen varningslampa lyser, men när man kör och gasar på då orkar den ingenting varvar bara upp till kanske 2500varv. går att smyga sig upp i högre farter... någon som vet vad det kan vara för fel? matarpump? Luftmassemätaren? |
|
|
Matarpump under bilen utbytt, samt i samband med detta byttes även lmm o ny mjukvara i motorstyrenheten, går som den ska, det egentliga felet var ju att pumpen lagt av!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.