AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

Synd att 3-serie sedan E46 är trång!

33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Provsatt en 3-serie igår för första gången och blev mkt förvånad! Varför? Jo, jag kunde inte sträcka ut benen på förarplats som jag ville (är 191 cm) ! Tycker det är ganska uselt att BMW inte fixar till längre skjutmån för förarstolen så vi "långskånkar" kan få njuta av 3-serien. Där har faktiskt Audi A4 ett klart försprång tyvärr...Nu lär jag ändra min signatur.
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Konstigt. Jag är 190 cm och upplever den inte alls som trång. Kan vara så att den extra centimetern är den kritiska eller så har du längre ben/kortare överkropp än jag. Jag har t.o.m. skjutmån bakåt kvar på stolen.
(Stolen så långt ner som möjligt dessutom...)
Körställningen kanske åxå spelar in.
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Jag kan bara instämma med vad Mr Shhh skrev, jag är 191 på pricken och har också skjutmån kvar bakåt, men det beror väl som sagt på vad man har för körställning. Jag tycker inte jag sitter speciellt nära heller. Det är ju tråkigt i alla fall att du måste byta signatur, för dessvärre så har inte Audi någon dieselspis som ens kan jämföras med den i 330d. Den är helt underbart trevlig.
Lycka till i alla fall.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Ja, det är nog tyvärr min kropp som är felskapt (har märkt fenomenet tidigare). 330 diesels spis verkar ju vara helt suverän, synd att det nu inte kan bli en sådan! Blir väl hänvisad till att åka 5-serie om jag ska få den motorn, förvisso inte helt fel!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.