AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.145

Code till navigator

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag har precis köpt en 530D-01 och nu har jag suttit i garaget och försökt kolla menyer ..vad jag undrar är att det finns en meny som heter Code då kan man knappa in 4 siffror..är det enbart för att ställa in en startpärrkod eller är det även en kod jag måste ha för att få igång tex radion om man haft batteriet avkopplat..det enda jag fattar i boken på Tyska är något om startspärr,det sitter ett så kallat säkerhetskort i radiohandboken men där är det bara 4 streck i kodrutan eller behövs ingen kod som det är till en "vanlig" radio.

Och om det nu skulle vara en startkod inlagd hur kan man då se det eller går den inte ens att strta med nyckeln då ?

Undrar också lite över om det går att nolla eller radera resmål den var ganska fullskriven antar den sparar alla inskrivna resmål.

I värsta fall får jag väl bli idiotförklarad av min son ytterligare en gång *S*

Lasse
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vi rekommenderar ett besök hos BMWhandlaren för en svensk instruktionsbok, mkt användbar.
Grattis till trevlig bil förresten. Du får hålla sonen stången och sätta honom bakom ratten i E34an så slipper du höra kommentarerna:)
Code är ett stöldskydd kan man säga. Du ställer in den genom att först klicka in dig på menyn med högra vredet sen kan du välja code i sifferform genom att skruva på samma knapp. Du bestämmer en siffra i taget. Bekräfta genom att trycka in knappen. Detta görs med nyckeln i läge 2. Sen när du tar ur den måste coden matas in innan bilen går att starta. Radiocoden är om radioenheten tas ut, batteriet lösgörs och då tror jag man behöver mata in den för den skall funka igen, typ stöldskydd antar jag.
Gå in under "Set" så kan du välja engelska/ UK.
För navin, Erase destination finns det sen får du radera dom en i taget genom att trycka in den högra knappen, rätt självlärande menyer.
Gott slut
Asken
E39 guidaren:)
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Tackar jodå jag ska åka och köpa svenska böcker märker att det behövs, har iofs redan lyckats ställa om den till engelska. Ang radiocode så får jag ringa förgående ägare för det var inget jag fick med eller kan hitta annat än radiokortet som ligger i boken eller behövs det rentav ingen code ..

Firar nyår i garaget *S*

Lasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.