AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
859

Främmande bultar i sumpen

Ug-Lee
Ja, min fråga är som rubriken säger, var kommer dessa M6 bultar ifrån, dom är ca 40 mm långa och 8a till antalet, den andra bulten är till pumpen, som oxå var lös på min.
Se bild ---> Länk

Ju närmare du ligger bakom,
ju mindre blir smällen.
st
25
stensheim
750il -88
det ser ut som bunnpanne skruer.
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Vad är det för motor? Är det inte bultarna som håller ihop oljepumpen?
Ug-Lee
Motorn M60 hehe, tänkte inte på att skriva det, då det handlade om oljepumpen :-)
Det var dom bultar som håller ihop pumpen, 8a som ramlat i, en som satt fast och en som inte kunde ramla ut pgr en plåt, enligt mek tipset så skall dom vara 10mm bultar, det var det inte på min, där var dom 6mm så innan jag såg att det var dom så undrade jag, lite panik fick man ju. men men, nu är det gjort, när tror ni att jag behöver kolla dom nästa gång?

Ju närmare du ligger bakom,
ju mindre blir smällen.
netz
Du hade nog tur att inte någon av skruvarna kröp in mellan kamkedjan och drevet,har varit med om det ,resultat avsliten kedja och 16 krökta ventiler
Montera dom med olje resistent gänglåsning så är problemet ur världen.

Mvh
Netz
10mm i mektipset syftar väl på storleken på skallen, inte gängan.
Ch
79
Chris47
730(V8)-92
323-86
netz. Kamkedjan går inte så långt ner i motorn. Alla bultarna som håller ihop pumpen (utom en) sitter på baksidan av pumpen. Pumpkedjan sitter på framsidan, så jag tror inte risken är stor att dessa bultar trillar ner mellan kedja och drevet. Om det skull hända gissar jag på att kedjan går av och man tappar oljetryck. Det är M6 skruvar med 10mm skalle.
/CC

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.