|
|
|
|---|---|
|
Nu är vi ju några som fått sina bilar. Är ni nöjda? Har ni några problem? Själv är jag mycket nöjd, inga problem än... tror jag. Några saker jag funderar på: * Service intervallen verkar stå på samma antal mil hela tiden. 08/2008 2400 står det bara i displayen. Den verkar inte vilja räkna ner? * På e90 forumet pratar folk som har en 335 att de har gjort ett oljeservice efter ca 500 mil (Inkörningsoljebyte). Finner inte info om detta i instruktionsboken. Och bilen borde ju säga till om detta skulle behövas. * När bilen står på tomgång hör ni då ett jäkligt irriterande ljud, ungefär som en fläkt gå av och på hela tiden med 3 sekunder intervall. Jag bil galen på detta ljud... Ljudet hörs bara när du sitter inne i bilen. Mvh Kristian Gott nytt år. | |
|
På alla de bilar jag köpt har jag gjort ett obligatoriskt oljebyte, nya vid 200-300 mil, begagnade snarast. Detta för att dels vara säker på bilens grundskick om den är beggad. Dels för att om den är ny far det runt en massa mikroskopiska små metallpartiklar i o m att bilen är okörd i princip som det aldrig är fel att tömma ut och ersätta med ny olja och filter. Olja är billigare än metall sa en vis amerikan till mig för många år sedan, fritt använt och citerat vidare från mig på detta forum av användare. Det lönar sig speciellt om man skall ha bilen länge. Mvh Asken |
|
| Fast med tanke på hur många oljebyten man hitter med på en motors livslängd så är jag inte benägen att hålla med din U.S medborgare. ;) Att byt olja utanför av BMW rekommenderat serviceintervall är slöseri med pengar. Det vill säga om du inte skall behålla bilen livet ut och köra 50 000mil eller så. För då kan det ara vettigt med exempelvis fördubblade oljebytesintervaller. Min åsikt... | |
Buspelle |
Jag är kanonnöjd med bilen och helt problemfritt hitills. Något krav på oljebyte vid 500 mil har inte BMW men jag håller med Asken om att just detta oljebyte känns extra viktigt. |
|
Det känns som att bilen blir bättre o bättre, har dock bara kört 208mil ännu. Kan känna en doft som påminner som bränt gummi eller något liknande vid vissa tillfällen när man stannat. Det enda som kan upplevas negativt är att effekten kan vara ojämn vid gaspådrag, möjligt att det har med dubbade vinterdäck och avsaknaden av diff att göra. Annars helt nöjd. Må gott BMW vänner. //Stefan |
|
|
Har nu kört min bil strax över 600 mil, har inte upplevt några som helst problem (förutom att det inte är roligt att köra med vinterdäck). Har inte gjort någon oljeservice, och enligt BMW så skall man inte behöva göra det först vid första servicen. Det enda jag kan anmärka på var att i början när man öppnade bilen, så gick förarrutan ner till hälften ibland - har dock inte upplevt detta på ett bra tag. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
mistafrizz, hade inte du förlorat körkortet/sålt bilen ? :P // MVH Jocke |
|
| StefanL: "avsaknaden av diff"? Det är ju inte så konstigt att det luktar bränt gummi om den saknar differential! :) | |
|
mixim: med goda kontakter inom juridiken, och en stor portion tur - så blev det bara böter... *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Gratulerar er alla till ett toppenköp! Någon som upplever bältes assistansen som plastig och 'klen'? Det var det första jag lade märke till vid provkörning. för övrigt en toppen kärra:)! BMW convertible...watch the stars in style! |
|
|
seven_: Mina fungerar utmärkt - den ena har felat en gång, men det visade sig att polaren som satt bak, hade sitt ben mot bältet - så bältet åkte ej med fram. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
Med tanke på 335:a. Hade man haft en som denna Länk hade man nog varit nöjd =) M. Pedersen Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Grymt snygg (minus interiören). |
|
| Edit: Men var den inte lite dyr? 599'? Framgår inte riktigt om den är helt ny eller begagnad? | |
|
Har nu klämt 800 mil i min 335 Coupe. Jag har varit ledig i 5 veckor så därför har det inte blivit mer ;-) Jag är helnöjd. Var i Vemdalen över nyår och på vägen upp snittade han på 0,76, i en fullastad bil med aut och över 300hk). Jag tycker det är riktigt bra. Den rymmer mycket. Vi fick ju vårt första barn i november. Vi fick in barnvagn modell större, skidor, resväskor samt en trave övriga barnpryttlar. Rätt otroligt för att vara en coupe. Jag ahr egentligen bara ett problem. Jag får 2-3 helljusblink i ansiktet om dagen. Mitt halvljus måste vara starkt bländande. Någon som har uppleft samma sak med sin coupe? Detta hände aldrig med min 325 E90. Jag har som sagt kört 800 mil men det är fortfarande 2500 mil till service. i 325an så kom första servicen efter 3100 mil men det känns ändå som att det borde ha börjat räkna ner. Jag är också imponerade av vinteregenskaperna. Den går bättre i halka än 325an. När vi åkte hem från Vemdalen så var det isiga vägar och regn, rätt halt med andra ord, men det var inga problem. Det känns som alla elektroniska hjälpmedel är lite hårdare ställda. /Fredrik Swärd |
|
|
sward: jag kör mycket kvällstid, och jag får en del helljusblink. En vän till mig låg framför, och han ringde och frågade om jag hade helljuset på - så det stämmer nog att det är lite starkt.. *håll till höger, eller gasa* Länk |
|
|
mistafrizz: Jag blev stoppad för att få blåsa i slutet av oktober och då gjorde de även en koll av bilen. Då bad de mig faktiskt att stänga av helljuset. Då fick jag slå på och av helljuset några gånger för att de skulle se att det verkligen var av. De pratade då om att helljuslampan lös hela tiden och att den bara skärmades av eller om reflektorn ändrades. Jag har inte forskat så mycket mer i det. /Fredrik Swärd |
|
|
*Sward* Bixenonljus funkar så. Lampan lyser konstant och mellan lampan och linsen sitter en halvmåneformad metallbricka som fälls ner = helljus... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Har nu endast 160mil på nacken. Vid panik bromsning så dra bilen åt vänster. Höger bak slänger gärna ut! Jag uppmana att alla ni prova en panik bromsning snarast! Detta känns mest om man bromsa från 120km/h. "FEGA inte nu. utan panik broms!" Fenomenet känns ännu mer om man har DTC på. Upptänkte detta för någon dag sedan. DSC lämnade en felkod, skall in på kontroll idag. -Upplever oxå fläktljudet som Alf_VON_Sil men vet ej vad det är!? -Turbon laddar konstigt. Kör numera enbart med DTC för att få ett bättre drag. - M chassi är för mjuk för min smak. Skall slänga bort RTF däcken oxå. De tar ju bort all vägkänsla! |
|
|
Oljenivåmätaren beter sig konstigt. Stod på halv, slog i 2dl olja och den gick upp till fullt läge. Hur vet man att det är rätt nivå? Har hör att några fått byta ut givarna då de visat fel nivå. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.