|
|
|
|---|---|
|
"Insugsgrenröret", eller det som kallas "manifold" på engelska, har något ovalt hål på undersidan vari lufttemperaturmätaren sitter. På RealOEM så är det bara någon sorts lock - kallas "cover" med artikelnummer 11611703778. Men, si jag har en ganska stor svart snårig sak med alla möjliga slangar å skit ??? Är det någon form av oljecentrifugalåteflödessyspandylfillekondriss ??? Den sitter nämligen ivägen nu när jag skall trycka dit en kompressor *MOAHOAMOA* >:-) Faktum är att jag tänkte använda det där hålet som inblås. Någon som vet ? | |
jimmy/bmw |
Är det vevhusventilationen du tänker på ? Isf kan du ersätta den med ett vevhusfilter. |
| är det in i spjäll huset du menar? | |
|
"...in i spjäll huset..." Näe... Under spjällhuset sitter det ju 47st. slangar av alla möjliga slag. Det är UNDER insugsröret som det sitter en massa skräp. Nu har jag fått ett bud på att det är antispinsystemet... känns rimligt. Fler bud ? |
|
|
Menar du del nr: 19 här? Länk Något antispinnsystem är det inte för ett sådant "lock" hade jag på min förra också och jag saknade anti-spinn på den. Det där är alla vakumanslutningar..Vevhusventilation, bromsservo osv och allt annat som är vakumstyrt. |
|
|
"jigga" : PRECIS !!! den delen ... är INTE en sån del på min, utan en ganska - sprang ut och kollade - helt annorlunda grunka... Det ser istället ut som en snusdosa på högkant med en konservburk under. Det ser ut att vara inkopplat på något vis i den där "del nr: 19" men kanske också i den där slangbemängda mojjen under spjället och "secondary throttle housing"... som ju är till för ASC. Det är @€¤ va mycke grejjor det är där :-) En kille som blir mer och mer övertygad om att det är ASC-grejjor. Även om det är roligare utan så vore det bra att ha när frugan kör. För hennes del kunde man gott byta ut gaspedalen mot en strömbrytare - hon kör som ett troll :-)))) |
|
jimmy/bmw |
asc sitter väl som ett spjäll de efter lmm. Tror fortfarande du menar vevhusventilationen ;) |
|
ASC går väl att stänga av? Kolla inne i bilen om du har en sån knapp, finns där ingen sån saknar du anti-spinn. Nu vet jag vad det är för rund "snusdosa" du menar. Tror som jimmyboy/bmw också att det är vevhusventilationen. ASC sitter som vid spjället om jag inte är helt fel på det? Här borde du kunna skymta den runda "dosan" på någon av bilderna. Länk |
|
|
mmmm... skymtar var ordet sa Bull Börjar rent av att luta mot vevhusventilation :-) Bill |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.