|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw e30 320.. Har ett resonans ljud som kommer antingen från bakaxeln eller från kadanen! Glappar lite från drivaxlarna.. lite mer när bilen står på marken o lite mindre när den e upphissad.. Det slutar vibrera vid 70 km/h men börjar igen vid ca75 annars vib. den i alla hastigheter.. Som ska tilläggas är väll att jag bytte bakaxel som såg fin ut i lager och inga glapp vad man kunde känna när den inte satt på platts.. Om det skulle va kadanen skulle du inte vib. hela tilden och bara bli värre ju snabbare man körde.. Den är värst vid 80-90 km.. Alla svar är ett steg närmre!! Tack på förhand! | |
| Vad var anledningen till bytet av bakaxeln/differntialen? Hade du isär "kardan-halvorna" vid bytet? Isf kan de vara som så att du ej fått ihop halvorna i exakt samma position som de satt i tidigare (kardanen är balanserad). Kan även vara kardanens stödlager.... | |
|
men bode den i vib. hela tiden om de va kardanen? den slutar ju vid 70.. och det ser inte ut o va obalans när man har bilen hissad och kolla på den... Det brukar synas rätt väl i vanliga fall. pingongen gick av på den förra.. jag hade hade inte kardanen isär ändast borta från själv difklumpen.. |
|
| Fanns vibrationerna även med den gamla diffen när den fortfarande var hel? | |
|
Nej.. kanske ska tillägga att diffen kommer från en e30 som va smäld höger fram.. kanske fick sig en kyss om motorn rörde sej mycket.. såg alldrig hur pass skadad bilen va.. |
|
| Ok...Har hört "Hasso" här på forumet nämna att vissa skumma vibrationer kan bero på "kärvande homokinetisk-knut"...Kanske är det som är ditt problem? (Var denna homokinetiska-knut sitter vet jag inte riktigt men det är antagligen på/i/vid diffen...fråga Hasso han VET) | |
| har inte det där pro! och hittar honom inte i forumet! :( | |
| Hasso: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.