AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
730

540 som går när den vill.

Bmw 540
Har en 540 som startar när den vill.Det verkar som det är startmotorn som inte slår till.Finns det nåt relä eller nåt som kan ha med detta att göra,någon som vet eller vart ute för nåt liknande?
Ka
195
Karl Wågman
528i -84
528i -86
525i -95
Jag hade ett sån't fel på min bil och efter mycket letande och logiskt tänkande så visade det sig att polskon på minuskabeln till batteriet hade spruckit och satt därför löst och det medförde i sin tur dålig kontakt och att startmotorn fick för lite ström och därmed bristande funktion. Det är kanske inte det mest troliga felet i ditt fall men har du letat på alla andra ställen så är det en idé.

//Kalle
528i -86
betriebsanleitung
skulle kunna va solenoiden kanske,ett ann at fel är att om någon försökt lossa + kabeln på startmotorn så har dom inte hållt emot på baksidan,hade själv det felet precis
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Prova och knacka på startmotorn med något hårt nästa gång den inte startar. Dvs om startmotorn inte går alls.
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Det sitter väl ett relä i boxen vid vä fjäderben till startmotorn på vissa e34:or, jag har förmig att det är gult.

Gerhard//
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Har ett liknande problem. Har en Cargard 800 Imob. som jag trodde var boven. Satte därför en bypass strömbrytare dolt för att kunna koppla förbi startspärren när den vägrade att starta (typ 1 gång på 10 försök). Detta fungerade perfekt de första gångerna men nu är det ett lotteri igen, även med brytaren aktiverad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.