|
|
|
|---|---|
| Vad jag kan se så hittar jag ingen ASC-knapp i min 325ia E36, som det finns i min E34, ska inte ASC gå att stänga av? | |
|
är du säker på att du har ASC då? Jag hade knapp i min förra 328... ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Jag har den lilla symbolen som blinkar iaf, eller kan den finnas utan att man har ASC? Hittar dessutom inget om ASC i instruktionsboken. |
|
| Om jag inte minns fel skall den knappen finnas framför växelspaken. finns de ingen har du nog ingen ASC. Har inte varit med om någon som har ASC men inte knappen, är dock inte helt säker. | |
| får kolla lite närmare då... :) | |
|
Nu har jag tittat lite närmare, och hittar ingen knapp... Konstigt att symbolen finns i instrumentet om ASC inte finns, eller är det bara för att indikera att hjulen släpper? Kan tillägga att bilen står avställd i garage, så därför har jag inte testat... |
|
|
Så här ser knappen ut på min E36 cab -98. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Micke Olsson: Vad e den röda grejjen för något bredvid ASC knappen. har samma men inte begripit mejj på... nått som tillhör larmet eller? |
|
| kenzoo: Kan det vara något till immobilizern? | |
| mycket möjligt Thorssa, | |
|
Om du vrider nyckel lite extra när du låser ska den börja blinka vilket betyder att man vid inbrott inte kan öppna dörren innifrån om man krossat rutan. Om den kan ha fler funktioner vet jag ej. |
|
| assåruh =) de hade jag ignen aning om, brukar alltid låsa med dosan | |
| Kom inte ASC till 3-serien tillsammans med 328 modellen? | |
| tror oxå det. har sett många 328 , alla haft asc | |
|
Den röda lampan blinkade iaf på min 323i när jag hade låst med fjärrlåset. |
|
| då är det nog så enkelt att det inte är ASC på min bil, men jag tycker det är konstigt att symbolen finns med i instrumentet ändå... | |
| Det är samma kombiinstrument i en rad olika modeller! Om du tittar nära på ditt instrument så kommer du att hitta en mängd "tomlampor" som inte används... typ "kugghjulslampan" som varnar för fel i automatlåda, lampan för glödstift på dieselmotorn och så vidare. | |
|
Tjena! Den röda är larmindikator! Carl |
|
| Jag har en 328 utan ASC så riktigt alla finns det inte på ;) | |
|
Jag har det inte heller. Fast det finns tillval 209 istället :) 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.