|
|
|
|---|---|
| hejsan...finns det någon som vet om det är någon skillnad på karosserna mellan 320 e21 och 323an? Fjädringen är väl väl annorlunda gissar jag men om karossen på något sätt är annorlunda...jag är väldigt ny inom bmw. | |
|
Hei!....Nei tror ikke det er noen forskjel på dem.Men i usa solgte er det forskjellig støtfangere. Hellre 1 dag som ulv,en 1000 år som får! |
|
|
320 och 323i har 4 strålkastaren (2 på varje sida), medan de billigare modellerna bara har 2 ( en på varje sida) ___ 750-bloggen: Länk |
|
|
Finns faktiskt en del skillnader mellan de olika bilarna. Den enda skillnaden mellan själva karosserna är att de 6cylindriga har urkapning för slutrör på varje sida, vilket inte de fyrcylindriga har (endast urkapning på vänster sida). Finns iförsig en skillnad till mellan de olika bilarna, på en del så saknas det en balk (den man fäster dragkroken i) höger bak. Verkar som att en del är förberedda för dragkrok, och vissa inte. Det Mugge skriver ang lysena stämmer hyfsat bra också. 323 och 320/6 (2liters sexa) har även ventilerade skivor fram och skivbromsar bak, vilket de fyrcylindriga inte har i vanliga fall. Skiljer även med fjädringen som du själv gissade, 323 har ofta vad jag förstått är ett s.k. sportpaket. Fjäderbenen på dessa är 51mm istället för 45mm som på de 4cylindriga. Framfjädrarna har olika artikelnummer mellan de 6cyl och 4cyl. Sedan kommer jag inte på något mer, mer än att inredningen kan ha lite små skillnader som tex en del saknar varvräknare, digitalklocka och det finns 2st olika modeller på varningsblinkersen. |
|
|
så det finns en 320 e21 som har 6 cyl motor också? trodde bara att det var 323 som hade 6 cylindrar på e21 karossen...min 320 har iaf 4 cyl :) Det med lyktorna å hålen för slutrören har jag noterat å...tack för era svar. Den 320 e21 som jag äger nu är inte i sånt bra skick...vill hitta något bättre...försöker hitta något i tyskland...helst 323 då..verkar ju inte finnas så många sånna i Sverige. |
|
|
320 E21 finns som: 2,0 4 cyl förgasare 2,0 4 cyl insprut 2,0 6 cyl insprut 1,8 4 cyl insprut Ingen ordning alls med andra ord. |
|
|
Finns även 2liters 6a med förgasare. |
|
|
320 E21 6cyl såldes aldrig i Sverige, varken med insprut eller förgasare. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
| jaaa,nu blir jagjävligt yr....för jag har en 320 med sexa,en -81 med förgasare,och det verkar ju skapligt ovanligt,som om den inte borde finnas....men som jag förstår är den köpt av en svensk som jobbat som diplomat,och bilen blev intagen till sverige 1983.....den har nu gått 15500mil...men ska genast erkänna,faaaan vad jag önskar det var en insprutare...har bekymmer med "en bil som inte finns". | |
| är alla 323 diffade ?? | |
|
Jag vet om en sådan gammal vagn till salu BMW 323 E21, fast den är ej riktigt orginal ,) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.