|
|
|
|---|---|
|
Nu kommer det även skatt på vår obligatoriska trafikförsäkring. Länk Det var åtminstånde första gången jag har hört att den ska skattebeläggas med 34%. Jag misstänker att det här är en början på att skattbelägga alla försäkringar! | |
|
34% av trafikförsäkringen är mindre än vad jag trodde att det skulle bli. Det blir ungefär en 1000-lapp extra per år för mig. Inkomstskatte sänktningen blir ca: 11000 kr nästa år, så det kommer att täcker den kostnaden med råge. Nu kommer trafikanterna bära sina egna kostnader. Det är väl inte mer än rätt? Jag tror inte att du behöver oroa dig för att de ska skattebelägga alla försäkringar, eftersom de flesta försäkringar redan bär sina egna kostnader. |
|
|
Det är alltid klokt att beskatta vid källan för att undvika snedvridande effekter. Givetvis under förutsättning att det leder till en sänkning av motsvarande belopp vid andra skattekällor. Rökare och alkoholkonsumenter har ju haft sådana skatter i alla år (även om de naturligtvis inte exakt motsvarar samhällets merkostnader). Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.