|
|
|
|---|---|
|
Har planerat ett uppsättning med nya hjul till våren. Jag hade tänkt att köpa BBS Challenge. Fälgen finns tyvärr inte i smalare än 8,5 i 5x120. Minns ej et, och går ej att hitta på oclbrorssons hemsida får kolla i katalogen på jobbet på tisdag. Uppdaterar så fort jag tittat. Men vill minnas det var et35 på dem. Bör tilläggas att bilen är sänkt 60/40. Kan detta fungera tillsammans med 225/35-19 däck? | |
|
Det kommer med största sannolikhet att skrapa i fram, bak kan det gå fritt om du har tur, men jag tror inte det med 60/40 sänkning. Passagerare bak kan du nog glömma. Och det är ET35 som du tror. Mvh Henrik |
|
|
kan säga att 19" är förstort både fram å bak med den säkningen, 18" är gränsfall 17" funkar. hade 60/40 på min 325i och där hade jag för visso 16" med 50 profil, 225 bred, det funka bra men de finns inte mycke till övers vid bakhjulen om du köper bredare, säg att du kan åka 235 men inte större. |
|
|
har en e36 coupe, orginal, alltså inte sänkt och inget M-Paket,, med mina 18x8" ET38 fälgar så skrapar framdäcken i, 235 sulor, |
|
|
Okej då får jag vänta med att köpa de fälgarna tills jag bytt upp till e46. :-( Jag som tycker de är så snygga! Tack för hjälpen! |
|
|
Det är ett jäkla gränsfall. 225 or på fälgar med ET35 breddar ju 2mm mindre utåt än 235 med ET38. Jag har 235/40-18 ET38 utan att ha problem vid bankörning. Och 245/40-18 ET45 bak och det funkar. 225 och ET35 breddar ju 10mm mindre utåt. 225/35-19 har mindre omkrets än vad jag har både fram och bak. Det är på en M3 coupe. Skillnaden kan helt enkelt vara att även fast M3:an är lägre så är den ändå såpass mycket hårdare satt att det klarar sig bättre. |
|
|
Jag hade 225/40-18 på mina förra E36 som var sänkt 40/15 och det skrapade aldrig i någonstans. Vet dock inte vad jag hade för ET på fälgarna men dem hade suttit på en E46 innan jag köpte dem. |
|
|
bara jag som åker 235/35 -19" på 8.5x19" ET35 fälgar med 60mmsänkning i fram? tar förvisso i aningens, men inga skrap så man förstör skärmar iaf! ;) bak är de sänkt mindre, vet ej hur mkt då det är justerbart på min. men även där går de helt fritt, även med 2pers i bak. kolla bilder: www.garaget.org/haack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.