AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.250

Civic Type R vs 328 e36

Sida 2 av 3
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Ni kan väl ta ett race för att se utgången mellan bilarna. Även om många, inklusive mig själv tippar CTR´en som segrare har vi sett större under förr.
Flåklypa ... rakt fram och hit och dit... 3 tiondelar upp till 100 ser inte prestandan som något argument tror mer på hur föraren fungerar ihop med bilen. hänger mycket nere på strippen i malmö och ser folk köra bort sig med 1000hk mot 500 hk .. tror att det är dagsformen som gäller. Det är ju faktiskt inte bara bilen det handlar om. vilket fall som så argumenterade jag inte om att 328:an skule vara bättre/snabbare än utefter tabellen som presenterades tidigare
BMW 328i Coupé - 1997
Test in sport auto 02/1997
Gewicht 1420 kg
0 - 80 km/h 4,8 s
0 - 100 km/h 6,9 s
0 - 120 km/h 9,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 13,1 s
0 - 160 km/h 17,4 s
0 - 180 km/h 23,6 s
0 - 200 km/h - s

Hade inga problem att hänga på en Civic Type R från stillastående upp till dryga 100, men då är min manuell med diffbroms också.
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
CTR:en är snabbare...

Så om ni är lika bra på att köra så kommer han att vinna.

_____Vraum!_____
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
fastmustang:

Titta istället på 0-200 km/h tiden så ser du åt vilket håll det barkar. Att hantera en framhjulsdriven bil på 200 hk är inget större problem om man bara har lite vana. Det finns otaliga tester med liknande resultat. Men två bra förare så vinner CTR´en.
Gemini__
Precis, instämmer till fullo. Om det är två erkänt duktiga förare som kör mot varandra vinner personen i Hondan, det är jag övertygad om.

Mvh:
Thomas
jag har på vilje inte blandat mig i tider som rör sig över 100. Det hade ni sett om ni läst mina inlägg. själv är jag accidiot............ så 0 - 100 är "viktigare" för min del...vilket betyder att 0 - 200 är fullständigt ointressant i MINA ögon.. sen finns det ALLTID bilar som är mycket snabbare på 0 - 200 än 0 - 100 ...
kan ju blanda in min andra tysk, 944 turbo chippad + högre tryck i däcken :-) blablabla men det var ju inte det som vart frågan från början.....
hoppas att ni förstår ironin
nu har vi testat:

resultat.:. JAG vann såklart... men inte med mykket kan jag säga,

han klaga på att han missar växlingar hela tiden :D bla bla bla...

sen testa vi även ikapp körning i högre hastigheter... fiffan vad jag sticker till =)=)

När man värmer upp 193 ivriga kusar, så får man själv stå för konsekvenserna =)=) ...

Blev så glad att jag beställde en liten present till bilen, M3 speglar orginal =)

gott nytt år grabbar...

Gemini__
Hehe, grattis...

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Trodde jag aldrig, men som sagt... Grattis!

Hur testade ni?
Gemini__
Tilläggas bör att detta säger mer om föraren i Hondan än om hur snabb din kärra är. Har flera bekanta (tre st) som har eller har haft en CTR i sin ägo, det är utifrån de erfarenheter jag har av deras bilar jag skriver i denna tråd.

Kusinen har precis fått kärran så,, om några månader tror jag inte att jag har nån chans,,

vi testade lite olika

från stillastående , sen i rullande på 3:ans växel,, det var bara att stampa kickdown så det yla om hela kopplingen =)=)
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Lånade svärfars s60R (450-500hk) och piskade en hel del kepspågar i somras.
Vem sa att s60 va ett sömnpiller?? Corvetten blev iaf klarvaken.. ;)
Ja dom fattar int att en s60 är bra den med. Min s60 har kurvorna o svängarna bra mkt bättre än min e 39 523
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Nu har det väl ändå spårat ur lite på slutet :)
Naaaaa det gjorde det lågnt innen :-p
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Hittade den här acclerationsvideon på en civic type r. Låter ganska skönt på sina höga varv :)

Länk
Dom låter ännu bättre med lite friare andningsvägar.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.