AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.118

Läderbänkar, finns de chans att rädda?

Hej

Läderinredningen i min bil börjar inte vara den bästakondition någo mera, finns de chans att få den riktit fräsch någo mera? Provat vanligt läderbehandligsmedel. Dom blir fräschare men finns de någon chans att få bort dom vita ränderna? De har inte spruckit upp ännu så

Länk
Glömde , följ länken för bild

Länk

Man kan använda sig av "infärgnings medel", jag använde mig av "färg för skinnjackor/skinnskor" av märket New Silver (svart) när jag gjorde "lädervård". Medlet luktar gott, "vattnig konsistens" och är billigt, ca 50kr för 100ml. Efter att först ha rengjort lädret med "Leathermaster" smorde jag in säten mm med detta medel, färgen blev djupare/svartare. Lätt torka i minst 24timmar, torkade sedan bort överflödig "färg" o lade på läder-balsamet från Leathermaster. Gjorde detta 2 gånger med 1års mellanrum ca. Resultatet blev ett mjukare skinn med djupare färg (dock var mitt skinn i bra skick från början utan nämnvärt slitage). Man kan vara ännu seriösare i ditt fall eftersom du ser ut att ha "sprickor", dessa går att fylla igen på ett speciellt sätt men då krävs nog erfarenhet...
Det färgar inte av sig på kläder sådant medel då?

Sedan har vi ratten också, finns de något att göra åt den också?
Följ länk för bild Länk

Nope...såvida du inte sätter dig på sättena direkt efter infärgning:-). Finessen är att låta medlet "torka" o därefter torka bort överflödig färg med en torr trasa. Rekommenderar att man inte använder bilen i några dagar efter en sådan här "operation" så skinnet kan suga åt sig ordentligt
Ok, får prova det dära på nästa längre helg då.

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Länk

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
Visa användare
318
BMW_pelaren^^
Bmw 320ia E30 -84a
Bmw 320ik E30 -88a
bmw 324td E30 -88a
Bmw 750ia E32 -91a
bmw 730i E32 -89a
hallå ja har jobbat som rekondare å autosmart har ett bra läderfett
men när ja haft skavanker så har ja bätrat me läder förg ja fick av grannen som hadde läder tvätt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.