|
|
|
|---|---|
|
Skulle stänga av bilen efter en tur,fick nyckeln tillbaka till (0 läget) och ur låset,men bilen var fortfarande igång. Satte tillbaka nyckeln för ett nytt försök men då satt det fast (typ som att rattlåset gått i och du ska vrida på nyckeln). Här kan jag få nyckeln att gå runt 1 varv innan det låser sig igen,men tändningen är fortfarande på och det går inte heller att starta igen Har provat med 2 nycklar utan resultat. -97 328t handlar det om.. hoppas på hjälp eller ide' på va det kan vara. /Floppen | |
|
Ditt tändningslås verkar ha tackat för sig och kastat in handduken, byte som gäller. Stäng av bilen på växeln, om du nu inte redan gjort det ;) //Devva |
|
|
Ok det är som ja befarat alltså... Nu har jag ju imobolizer på min bil,och om jag skulle hitta ett nytt tändningslås på skroten är det något som kan skapa problem efter ett byte då? Kan man byta bara låscylindern,eller byter man hela klumpen och isåfall är det fler delar jag måste tänka på att ha med ? Tackar för snabba svar /Floppen |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Om det bara är själva låscylindern som gått sönder så hade jag beställt en ny från BMW. Inte så svårt att byta själv. De är inte jättedyra och du slipper problem med imobilizern, vilket du inte gör om du byter till ett lås med annan nyckel. Är det däremot de mekaniska delarna runt rattlåset så går det bra att ta från en annan bil och flytta tillbaka din egen låscylinder. Dock ett betydligt knepigare arbete med inblandning av bl.a. airbagen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Det löste sig.... Skruvade bort det undre ratt skyddet och fick dän "plastswitchen" dit "pinnen" med nyckelrörelsen går. Det visade sig att "plastswitchen"och"pinnen" stog på tändningläge medan själva nyckeln stog på läge 0. Så ja drog tillbaka "Plastswitchen" och "pinnen" till läge 0,"switchen" drog ja tillbaka med en vanlig spårmejsel och "pinnen" drog ja tillbaka med en tång,och då hoppade rattlåset i och allt vart "nollat". skickade i lite smörjmedel och provade med nyckel och det funkar precis som innan. Tack för alla svar och hoppas ni förstår min beskrivning... :) /Floppen |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Vad bra :) Förstår precis. Se bara till att du fick "plastswitchen" så långt in som möjligt innan du drog "låsskruvarna" så inte samma sak händer igen. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.