|
|
|
|---|---|
|
Min fru råkade få syn på denna bil idag: Länk Någon som känner till något om den? Synpunkter vad gäller coupén? 330i E46 sedan är jag annars väl bekant med. | |
|
Mina synpunkter är väl egentligen att skall man lägga dom pengarna på en E46 330 ci idag så köp för allt i världen en facelift. En sådan har alla förutsättningar att klara sig bättre andrahandsvärdesmässigt än den icke faceliftade. Mina gissingar är att denna bilen tappar 80-100 kkr de närmaste året. Den faceliftade har ju dessutom 6 växlad låda. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan har rätt... kostar nästan lika mkt, och är mykkkkket snyggare |
|
|
Jo, jag försöker ju få henne att köpa en E90, men hon tyckte denna var så pass snygg. Lite tveksam blev hon dock när hon fick veta försäkringspremien. Face-liftargumentet (värdeminskningen) skall jag framföra. Den sexväxlade lådan är också ett argument som jag försökt övertyga med. |
|
|
hej .men inte alla face-lift model har 6 växlad låda.got nytt år alex |
|
| Spelar verkligen faceliften så stor roll på e46c?! Lådan ja men utseendemässigt tror jag många faktiskt föredrar det tidigare utseendet (intryck jag fått av folk runt omkring). Tror inte skillnaden mellan denna och en faceliftad variant blir särskilt stor sett till värdeminskningen. Sen är ju E90 en bättre bil, inte lika snygg men bättre. | |
|
Keiser: Prisjämför 03:or och likvärdiga facelift 04:or så kommer du märka att de spelar stor roll för andrahandsvärdet ja. Nocken: En god vän har en 330 cab facelift och den drar faktiskt lite mindre bensin på 6an, tungt argument hos kjoltygen :) Puiu: Har du belägg för detta? Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan:Jag har en BMW 330 -03 med facelift och den är femväxlad. Vadå har du belägg för detta? Kan du förklara exakt vad som ingår i facelift? MVH Puiu alex |
|
|
Puiu: Javisst har du en 330i -03, facelift med 5-växlad låda, men du har ju oxå en Sedan, eller? Det skiljer i år facelift och 6-växlade lådor mellan Sedan och Coupé. 330i Sedan fick sin facelift 01 om jag inte minns fel och vad jag vet så har ingen Sedan 6-växlad låda, men det har jag föga belägg för. Någon som vet. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmy: Nja nu har ja kört en 6 växlad sedan, så de vill ja inte gå med på. Enligt ETK så fick sedan 6 växlad manuell låda from tillverkningsmånad 03 2003. Här finns ett exempel: Länk Även 330D har 6 växlad manuell låda. Här finns en 6 växlad facelift coupe som jämförelse: Länk Brytningen för facelift på coupen var som jag förstått det 03 2003, detta datum har jag fått av en verkstadschef på Förenade bil. Men även ETK bekräftar det: Länk Samtidigt som facelift på coupen så fick den 6 växlad låda. Puiu: Du får ju skillja på äpplen och päron :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
jimmyboy:face-lift sedan kom år 2002 tror jag ? alex |
|
|
Brytpunkten för facelift sedan är tillverkningsmånad 09 2001. Dvs modellår 2002. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja, jag hade väl för mig att Sedanens facelift kom 01, men det stämmer säkert att de alla har modellår -02 ;) Ang. faceliften till Coupé så är det inga frågeteckan från min sida då jag själv kör en faceliftad -03 (6-växlad) Länk och brossan körde en prefacelift -03 (5-växlad). Så det stämmer det du säger Wendtan. Nockenwelle: Kan varmt rekomendera den 6-växlade lådan, bilen blir grymt tyst och harmonisk på motorvägen runt 110< när man fått i 6:ans växel. Mvh Jimmy |
|
|
Förklara vad som är facelift och vad som är m-paket. Det är inte en facelift det är ju ett m-paket på de bilarna!? alex |
|
|
Puiu: Facelift är oftast en kosmetiskt förändring/förbättring. I E46 Coupé fallet gäller ändringar på bla. * Baklysena, LED lyse på faceliftade bilar. * Framlytorna och framblinkers, annan utformning. * Skärmblinkersens utseende och placering. * Framskärmens utformning. * Huven och hjälarnas utformning. * Bagageluckans utfromning. * Ändringa av handtag i dörrar. * Små detaljer invändigt, så som småändringar på reglage mm. * mm. M-paketet är ett aerodynamiskt paket som förbättrar bilens aerodynamik men framför allt så förbättrar det utseendet på bilen. Exempel på sånt som ingår i ett M-paket är. * Framspoiler * Sidokjolar * Bakspoiler * Sportstolar * Invändiga smådetaljer * M-chassi (oftast) * mm Här har du min 330Ci som har både facelift och M-paket. Dock så är min extra stylad av AC Schnitzer. Så bli inte lurad av det. Länk Jämför min med tex. bilen i första inlägget... Länk , båda har M-paket men min har oxå faceliften. Ser du skillnad på de punkterna jag radade upp ovan? Mvh Jimmy |
|
|
jimmyboy:här är originalet. Länk alex |
|
|
Puiu: Nä det där är ju en Sedan, det måste vi skilja på då det skiljer i utseende dessa modeller i mellan. 330Ci har ju dessutom en egen framspoiler som tex. inte 320Ci mfl. hade. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy;ok alex |
|
|
Jimmyboy:gott nytt år alex |
|
|
Ja det samma! Snart dags att svida om till kostym och dra iväg på förfest innan restuarangen väntar. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy; det samma här men bara med familien hemma.ingen restaurang tyvär. alex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.