AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.326

Hur breda 17"-däck på en E23?

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hur breda 17"-däck kan man ha på en sänkt E23? Min bil ska få en uppsättning 17"-hjul till våren och jag undrar lite vad jag ska leta efter. Förvisso har jag en uppsättning BMW-originalfälgar 17" till min E34 med 235/45-17 fram och 255/40-17 bak som jag skulle kunna provmontera, men om någon vet svaret slipper jag ju ägna en timme eller två åt detta tråkiga däcksbytarexperiment...
Tack på förhand!

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Mo
34
Moog
745iA - 84
325i Cab - 87
530iT - 01
Tja!
Jag vet inte vad som är max, men som en liten hint har jag just nu 235/45-17 ET 20, fram. 255/40-17 ET 22 bak - om jag kommer ihåg riktigt. Fram är det lite tight, men det har funkat. Dock är den inte sänkt där. Tror det blir svårt med de däcken och sänkning fram.

Bak har det inte tagit när nivåregleringen har varit ur funktion - maxsänkt typ =) Men då får du inte ha lägre ET, för det är inte många mm mellan däck och skärm då.
Det är min uppfattning =)

Vilka fälgar ska du satsa på då ? =)

//Mogge
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
De hjul jag har till E34´n har ET22 på bägge vill jag minnas. Alla är 8.5" breda men det sitter ändå 255 på ena paret. Bak är alltså fritt fram även med 255/40 men jag borde nog testa med hjulen jag har där fram innan jag köper något.
Alternativt skaffar jag andra hjul till E34´n istället, det beror på lite vad jag hittar. I vilket fall som är jag lite original-fantast så något ur BMW´s sortiment får det nog bli, begagnat.
Till 728´n hade en BBS krysseker med bred kant suttit som gjuten i mitt tycke. Blir det till E34´n så är jag också mycket svag för Alpina och Schnitzer-fälgar.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.