|
|
|
|---|---|
|
Gäller min 320 -84. Köpte idag följande delar: Länk Länk Länk , den största varianten med 21 mm2 strömkabel... var ett tag sen jag byggde stereo så det tog lite längre tid och fick kapa upp hålen i hathyllan och plåten därunder för att högtalarna skulle passa...när det var gjort så drogs det kabel och det tog lite tid...när allt var klart så skulle jag då provlyssna men då ville inte cdspelaren starta. Det har hänt innan att den inte vill starta men då har man väntat några minuter och sen har den alltid funkat...nu märkte jag när jag rev väck inredningen att den inte ville starta, men tänkte inte mer på det då... nu vill den inte starta alls, har mätt spänningen i iso-kontakten, där är ju en 12v direkt från batteriet som är avsäkrad, den är till för minnet i spelaren, sen är där en tändningsstyrd +kabel och där har jag mätt och med tillslagen tändning är där 12v och ingenting med avslagen tändning. Med avslagen tändning kan man mata in och ur skivan ur spelaren, antar att den då får spänning från den permanenta 12volskabeln...såfort man slår till tändningen så kan man inte mata in eller ut, spelaren startar inte heller som jag nämnde tidigare. Såfort man slår av tändningen så kan man mata in/ur skivan igen.. Har kollat säkringen i säkringsboxen, den var hel men bytte den ändå utan resultat. På iso-härvan sitter där 2 säkringar, har bytt båda för att utesluta dom...hjälpte inte. Är kanske så att min spelare har gett upp? utesluter inget, men den funkade när jag backade in i garaget så jag tror att jag har gjort ngt fel. Iochmed att spelaren inte vill starta så skickas det ingen remotesignal till steget så jag har inte kunnat lyssna och avgöra om jag gjort ett bra köp :) har inte testat med en annan spelare då jag inte har tillgång till en... kom gärna med förslag, hade varit kul att lyssna på mina nya grejor :) | |
|
nu vet jag inte om jag fattat rätt men din cd spelare går inte? på vissa har du ju tre som ska till plus ur "iso härvan" en för minne en för ständig och en på tändning. måste var att du missa någon. och är det inte steget som vill igång så måste du kolla så din remot/elantenn funkar den som drar igång steget. även att jorden till steget är minst lika grov som plus och att du har jord så det inte är massa färg och skit imellan. vet inte om det hjälpe något... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.