AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
930

Värdering BMW 540iT -02

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nån som känner igen den här bilen?

Länk
Sugen?

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Som svar på rubriken: för lågt pris eller fel mätarställning.
Det är en 01: a (se ratt) det fanns en Oxfordgrön 01: as 540iM/6 Touring (hur många sådana tror ni det finns? Med knappt 500st M62TU 540iT/6 byggda) med mycket utrustning för ett par månader sedan i Tyskland till lågt pris (säg €11-12500) den hade rullat långt har för mig 18-25000mil, tyvärr sparade jag i exakta uppgifter på den men stor sannolikhet att det är denna, någon eller några har en förkärlek för 540i Touring (både E34 och E39) alla bilarna väcker misstänksamhet precis som denna.

Så ha låga förväntningar.

Stephan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
som sagt, knappast en -02 och priset som Stephan minns kan inte heller stämma med en ärlig 18000-milare med den utrustningsnivån. Den måste ha gått väldigt långt eller varit utsatt för något mer. Bilar med M-paket är heta i Tyskland också, inte riktigt lika heta som här men ändå avsevärt mycket dyrare än en utan M-paket. Tror själv att det skulle vara svårt att sälja en sådan bil som annonseras (-02 10000 mil) för under 200 lök om man ska göra vinst på den också.

Fast Marin, du vet ju hur man kollar upp bilar, så ring och fixa chassinummer eller regnummer så får du ju svart på vitt vad den har rullat. Delge gärna forumet det också!

Stephan, man skulle vilja ha samtliga mobilesökningar "cachade" i datorn, eller hur? Fy sjutton vad mycket fiffel man skulle kunna bevisa....

mvh Johan
Johan (AutoPower),

för den som önskar ha sökningar av bilar sparade borde det gå att skriva en sk spindel som söker igenom olika annonssiter och sparar resultatet och matchar det med andra siter. Tar ett tag att göra, men på intet sätt omöjligt. Gällande priset kände inte Hasso till en 540 02:a med 8500mil som gått för 125KSEK nyligen. Antagligen sedan, men iallafall?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Full servicebok från BMW" borde ge gott hopp om att kunna kolla upp bilen lite närmare.
Bara att greppa luren...

Racerbilen: Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>stephan
Bingo!
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
Finns den där ratten i 02 er
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En långmilade 540 manuell blir nog ofta hyllvärmare även om det är udda bilar, finns knappast nån tysk som köper en sådan, och den som köper en sådan ny lär köra mycket bil och tycker dessutom om det, mycket mil på 3-4 år syns knappt. Detta är helt klart ett läckert exemplar som utan tvekan kunnat ligga i denna prisnivån eller något under som utgångspris med ordinarie 18.000 mil på mätaren. Ganska korkat att skruva en sådan bil, men enda chansen att få någon förtjänst, dessutom märks det inte på bilen.
Jag gissar att det kostat runt 110-120 tkr i Tyskland om den stått över ett år hos en handlare.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Den bilen hade varit ett fynd om den gått 18000mil för 150 000.
Gillar bilens mattor i papp. Tyder på en ägare som gillar att kosta på sin bil innan försäljning för att ge ett seriöst intryck?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Strax över 20' mil och begärt pris på 11,5' E
Dessutom så är det ju fel ratt för en 01a också? Frågan är om den varit smälld också och airbagen löst ut?
"någon eller några har en förkärlek för 540i Touring (både E34 och E39) alla bilarna väcker misstänksamhet precis som denna." I detta hade jag tänkt skriva i Värmland, minns en vit -95 6vxl, en Avusblå 96 auto och en Diamantsvart 94: a 6vxl alla med misstänkt låga mil.

Annonsen på mobile andades buskhandlare, den Oxfordgröna var misstänkt billig och var den finaste bilen hos handlaren inget köpsug uppstod hos mig trots rätt spec. på pappret, jag är inte förvånad att den hamnade i Värmland(;

Den äldre M-ratten fanns till och med 01 på icke M5 E39:or (till och med 00 på M5).

Johan; jag håller med dig om spara annonser, det tråkigaste är att någon ovetande köper denna bil och liknande bilarna och till en början tycker sig ha gjort en lysande affär.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.