|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Du måste gå under forum, där hittar du säljannonser.... MVH; Sakke |
|
|
mugge: du kanske bara hade otur med just den bilen? drsakke: ska kolla det forumet, tackar! |
|
|
Acous; Jo, 535 är snålare än 528 vid nästan all körning. Bättre motorelektronik och lägre bakaxelutväxling (3.07 isf 3.45 som 528 har). Har haft ett antal 528 och min 535 går snålare än alla dem. Visst finns det utan plastpaketet, jag har en :-) M-paketet är förvisso snyggt, men då måste man ha en Alpinvit (80-talsvarning) eller Zinnoberröd. m-johan; han har sålt den gula M3an.. Numer åker han en E28 M535! M V H Johan |
|
|
Angående 520, har faktiskt aldrig kört någon.. Dock 518, det var i ärlighetens namn inget vidare, dock billig i drift! 520 borde inte vara såå illa kanske, iaf en sexa och lite mer kraft. M V H Johan |
|
|
Mugge: Jag tycker det verkar som om du hade mycket otur med just den bilen... ANNARS så jag kan förstå att E28 ägarna inte vill sälja !!!! De är ju mycket roliga och busiga bilar att köra , speciellt 528/535..... jag har haft en hel del E28'or och jag idag min dumme jävel ångrar stort att jag sålde av "vissa" av dom...... Så man kan nog summera det så här... 1 E-28 ägarna är mycket nöjda med sina bilar !! 2 Tyvärr så finns det bara färre och färre e28'or kvar pga rost mm.... 3 Därför finns det inte mycket att ha till salu nu..... Billy / Kattmannen |
|
| köp på pappa då blir trafikförsäkringen ca 225 kr per månad ;) | |
| Jag har haft 3 E28or, en 520ik-87, en 528-86 och en 535-87. Alla manuella. Jag tyckte bäst om 535an för det var den enda som var riktigt pigg. Vidare tyckte jag 520n var trevligare än 528an, piggare och mer villig än 528an som man nästan måste gasa fullt i för att det skulle hända nått. 520n drog strax under litern, 535an strax över och 528an ca 1.3. Gjorde 3 servicar, bytte två bromsok och monterade en kofångare, dessutom dog 528an totalt till slut, annars var e28 ägandet mest sol. Inte oväntat har brorsan skaffat en av de finaste M535orna man sett:) | |
|
En god vän till mig har en Royalblå 528i -87 som gått knappt 20000 mil och som han kan tänka sig att sälja. Den är vansinnigt snygg med e34 M5-hjul och vita blinkers. /Fredrik |
|
| Ehhh 8000kr året hm, svårt att tro.. vet att 323E21 var snuskigt dyra att försäkra, runt 4000kr året för trafik för en 18åring. Tex i E-tuna kostar en 735-87a för en 25åring 300kr i månaden, så jag har verkligen svårt att tro att man ska behöva betala några 8000kr per i trafik-försäkring. Då blir det billigast att köra utan försökring, du får ju 2st hyggliga E28or 528 för den pengen! | |
| hm dart, med tanke på 1.3l/mil för den 528 du ägde så gick den inte som den skulle, därav den upplevda slöheten för jag kan lova dig att det skiljer natt och dag mellan en 520 och 528 i E28 karossen. Förbrukningen skiljer inte mycket dem åt heller, någon deciliter vid blandad körning och landsvägskörning nästintill samma, typ dryga 0.7l/mil. | |
|
dart: svårt att tro att 520 skulle vara piggare än 528, 635 Csi, jag skickar mejl nu, frifart: 8000 kr är sant, eller 7700 kr eller vad det var, på länsförsäkringar, min kompis farsa HELförsäkrar en e38 750 för omkring 6000 kr, och jag får inte ens en trafik för det på en gammal bil som 528 e28, var kan jag hitta två hyggliga 528 e28 för 8000? |
|
|
piggare och snabbare är två helt olika saker. 520 var ingen snabb bil men den upplevdes villigare, bara lite gas så drog den iväg ganska bra. Sedan hände det inte mkt mer=) 528an var man tvungen att stämpla nästan fullt för att det skulle röra på sig. Vid lite lätt mellangas drog den bara en massa bensin. Efter 528an förstod man vad folk menade med sur-6a:) Vid min körstil var 520 att föredra, 528 kändes som en urgammal motor fast den var i ganska dåligt skick också... poängen e att 520 räcker till gott och väl vid vardagskörning, men ska du köpa en dyrare bil så köp en 535a för skillnaden är stor! |
|
|
Njo försäkringen är ju inte helt billig.. Betalar 7300 helåret för min 535-86, då är det halvförsäkring. Har ändå låst garage, godkänt larm och andra premienedsättande faktorer. M V H Johan |
|
|
Vad är det för tokpremier ni har? 535an kostar ca 5000kr året helförsäkrad hos folksam. Min 318E30 kostar 2200kr halvförsäkrad hos tennant, alla ni som har höga premier, välj Tennant! |
|
| Testa Trygghansa, jag är 22, bor i borås och betalde 5000/år för helförsäkring. | |
|
"dart">>>528:an är ljusår bättre än en 520 så jag begriper inte hur man kom fram till den slutsatsen att 520 var "bättre", piggare?? :/ 528:an är både spurtstarkare än en 520 E28 och jag ser ingenstans att den skulle vara piggare i vilket varvtalsområde som helst än en 528:a...528:an måste ha haft "någe fel" kan jag bara säga.. Mvh Janne. |
|
Gemini__ |
Ja, det säger nog mer om skicket på 528:an än om hur snabb/pigg en 520 är. //Thomas |
Magooza |
Ett tips ang försäkring är att kolla på www.dina.se Har min 325:a 93:a på folksam, betalar över 700kr i månaden. Sen har jag min 540 01:a på dina försäkringar, den kostar ca 500 kr i månaden. |
| Jag testade www.dina.se . Blev ca. 50% högre än Orginalförsäkring på min 523:a. | |
|
Såg en fin 528 i torsdags på blocket, skulle titta på den idag men den var såld! :( Dom fina bilar står inte länge! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.