|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det finns inga 528i till salu med manuell låda, de som finns ser ut som före detta rallybilar eller liknande. Är det en ovanlig kombination med manuell låda i denna modell? Visserligen verkar det som om det kostar mig 10k att trafikförsäkra en sån så jag är inte hundra på om jag ska köpa, men antagligen så blir det en sån, verkar vara en rolig bil och jag gillar designen skarpt. | |
|
hade en 528-84 det var den bästa bil jag haft ÅNGRAR att jag sålde den den var grymt fin och renoverad motor!!hoppas att du hittar en till en vettig peng=) |
|
| Som svar på rubriken: hur många finns det överhuvudtaget kvar? | |
|
jo, trafikförsäkring kostar 8000 på länsförsäkringar så nu blir det nog en sån, hoppas också jag hittar en. hur många som finns vet jag inte, |
|
| hur kan trafikförsäkringen vara så dyr? | |
|
Är väl så att de fina E28 som finns kvar ägs av folk som förstår dess värde och vårdar dem ömt.. Men leta på, till slut kommer rätt pärla att dyka upp.. E28 528 är fantastisk egentligen, mycket bil för pengarna! Men spana nästan hellre efter en 535 om du kan, drar inte mer bensin och är betydligt piggare. M V H Johan |
|
|
t34: jag antar för att jag är 24 och bor i göteborg, det är tråkigt för det begränsar vad för bil jag kan köpa; antingen gammalt som inte värt att helförsäkra eller nytt som har garantier. ltk, trodde att en 535 skulle dra mer bensin, finns det såna utan kjolpaket? tycker inte det är så snyggt, vill ha en "smal" om du förstår vad jag menar |
|
| LTK: Du bor väl här i stan (Alingsås) ? Du har inte sett den gula e30 m3n ? | |
| ltk, du som haft så många e28, är 520 slö? eller är den ok? eller är den som en 518 mer eller mindre? | |
|
är det så stor skillnad på pris mellan göteborg och malmö? här skulle det kosta 2900 kr för en 528 86a |
|
|
Det finns E28 till salu! Inga topp skick modeller o fler 535 än 528: Länk Länk Länk Länk Länk BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
t34: vilket försäkringsbolag? vilken ålder? grabber: en sån som den första du länkade till men med manuell låda hade jag köpt direkt, de andra är för "raggiga", har så klart sett dem redan på blocket, men tack ändå! |
|
|
länsförsäkringar. Är ioförsig 35 men men fyllde i att någon under 25 skulle köra den. tycker inte det verkar som motor storlek spelar någon större roll på trafik försäkringen för min 530 kosta mindre än 528an i trafik |
|
|
Hittade själv en E28- kaross utan motor o låda, köpte direkt. Hade en för några år sedan o har saknat den så det var bara att lätta på lädret. Nu har jag en 3.5 motor med låda, allt fixat att skruva ihop om det bara fanns tid. Men fina är svårt att hitta tror jag. Precis som E32ór. Bara att inte ha för bråttom. |
|
|
glömde att nämna att du kanske skulle kolla IF för när jag hade min 525a så teknade jag en halvförsäkring på folksam dom ville ha 7800 per år men sen fick jag ett tips om IF bmw försäkring eller vad dom heter dom ville ha 5500 per år glömde säga att folksam år 2 ville ha 11000 så där stannade jag inte kvar |
|
| kolla på eniros köp&sälj | |
|
det verkar vara olika om de kollar på effekten eller inte hos försäkringsbolagen, folksam verkar göra det, länsförsäkringar inte lika mycket. Bodde tidigare i lund och det var inte mycket billigare att försäkra där, minst 5000 i trafik oavsett bil. ronnyl, är inte på jakt efter nån superfin e28, utan en bruksbil som inte ska vara en rosthög som jag sen tänker försöka hålla fin, lycka till med ditt bygge! |
|
| har kollat på eniro, tack för tipset! | |
| Därför bilarna är gamla och de rostar bort och sedan har du de välbevarade exemplaren som kanske inte körs eller säljs på vintern. | |
|
Hej! De två M535:or såg ju hyggligt OK ut, iaf i origskick, resten var alltför sunkiga. M-karosspaketet är ju lätt att plocka bort om man inte gillar den...... Och ja, 535i finns också utan plastkofångare(dock finns skärmkanter i plast på alla 535i/M535i) MVH: Sakke PS: kolla också bmw klubbens hemsida/säljannonser, mera entusiastbilar där kanske.... www.bmwcs.com |
|
| finns en jätte fin 528 e28 i Norrtälje, men den är ännu inte till salu :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.