|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet någon som har eller vet vart man kan få tag på ett vind skydd till Z3 för störtbågar, letar även efter bakljus med vit blinkers före -99. Har nu helvita bakljus men är inte riktigt nöjd, så är det någon som vill byta?? Mail: johan.iwdal@arkitektbyrangbg.se Tel: 0703-312445 | |
|
Har du original störtbågar så finns det ett utmärkt vindskydd att köpa på BMW. Röd vita baklampor till icke facelift modellen finns lite varstans, kostar 1995 paret på tex. Länk /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Hej försökte under hösten att finna ett beg. vindskydd av just den varianten för bågar, på nätet utom sverige kunde jag finna sådant men priset blev så högt så att med porto blev priset alltför högt så jag köpte nytt hos BMW kostnad 1600:- Uffe/bildock |
|
|
Hej Den här varianten på vindskydd har jag själv. Jag tycker den funkar bra och sikten bakåt störs nästan inte alls. Jag vet inte om detta vindskydd finns att köpa i Sverige. Det satt på bilen när jag köpte den i Österrike 2005, men den kan inte vara svårt att få det tillverkat av en glasmästare. Materialet är, vad jag föstår, akryl. En mall i t ex papp kan enkelt göras. Gott Nytt År till er alla förresten! [URL=Länk "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Det blev visst lite fel med länkandet. Kanske bättre såhär? Länk "Never drive faster than your Angel can fly!" |
|
|
Länk Se mitt mekartips för ett par hundralappar. Mattias |
|
|
Hej innan jag jag köpte original vindskyddet i höstas som jag faktiskt inte provat ännu förrän nu vår så hade jag sett dessa vindskydd på nätet tillverkade av acryl eller plexi, då jag hade bra material därtill så sågade jag ut efter formen på bågarna och mellanrummet därimellan och provade detta men jag fick en oerhört turbulent luftström bak i nacken mycket värr än att åka utan så jag mixtrade med olik luftgenomsläpp såsom ett plank som vindskydd i ett uterum ska ha springor mellan som gör att vinden tar sig igenom och då känns som skydd mot vinden, men jag fick aldrig till det utan hemgjorde ett vindskydd av vitt myggnät sytt att trä på bågarna och kantat med band och det fungerade alldeles utmärkt som jag tänkt, då jag har stor vana vid cab från olika bilar sedan -75 så jag är inte okunnig om hur det ska vara, men jag valde ändå köpa ett nytt BMW-skydd för stilen skull men fungerar acrylskivan som tänkt så är det ett ännu bättre val och elegant är det också MVH Uffe/bildock |
|
|
Jag har en laserskuren plexi-skiva bakom mina stolar. Den fungerar fruktansvärt bra. Jag kan inte förstå hur jag kunde åka de 2 första somrarna utan vindskydd. Det börjar ju dra runt 70 och fortare än 90 är inte så kul utan vindskydd. Nu är marschfarter på 130 långa sträckor inga som helst problem, det är knappt det drar alls. Jag är supernöjd, det bästa och mest prisvärda tillbehör jag köpt till min bil. Jag hade tankar på ett orginal vindskydd, men då jag bytte mina orginalbågar mot rostfria som är något grövre i diemsion så passade inte det. Mvh Henrik |
|
|
Antingen så är det något fel på mig eller så måste Z3:ans vindskydd vara mycket bättre än Z4:ans. Jag köpte BMWs vindskydd till Z4:an i somras och det är det sämsta köpet jag någonsin gjort. Det gör ju ingen som helst skillnad! :-( Är det någon annan med en Z4 som har samma erfarenhet? |
|
| Jagh har rostfria bågar oxå...märkte att original vindskyddet inte passade då pröva åka utan skydd det hemskt!! Men draget kommer inte bakom stolarna utan imellan dem, kapade av skyddet behöll mittendelen fick hjälp av min kära som sydde dit kraftig kardborreband som låser runt de nya bågarna, vet inte om det beror på sportstolarna tror inte de går täcker bättre en standardstolarna hur som helst helt perfekt och mycket snyggare en originalskyddena som på sätt o vis tar bort lite av bågarnas framtoning. | |
|
Hej Johan, Jag har beställt vindskydd från USA. Hoppas de är lika fina och bra som de verkar vara på bilderna på "nätet". Det har extra invikningsbara "öron" som gör det lite bredare än normalt. Tack vare att det är vikbart kan man fälla upp/ner suffletten i alla fall. De finns på www.topdown.net och kostnaden är 172 USD för skyddet. Sedan har jag beställt transparenta fästband vilket kostar 10 USD extra. Frakt, med post, kostar 33 USD. Totalt blir det alltså strax under 1500 SEK. Kanske någon annan här på forumet använder dessa redan och kan uttala sig om dem? Firman verkar vara mycket seriös och "serviceminded". Nu väntar man bara på våren så man får ut och testa. |
|
|
Åker ni med sidorutor uppe eller nere? Med mina rutor uppe + mitt eget vindskydd (mekartipset) sitter min fru och läser tidningen..... För oss som är lite kinkiga med vind, vore väl en Coupé med Targatak en dröm eller? Annars har jag två riktigt fina skinnhuvor till salu. Handsydda på Malung. Mattias i Sollentuna, nu Boxster S Länk |
|
|
Hej Är det någon som har testat vindskyddet i plexiglas som RoadsterSolution Länk säljer? Det har inga utvikningsbara öron men ser diskret ut. Ulf |
|
|
Länk Funkar alldeles utmärkt och skymer inte sikten som originalet gör. Leverans från USA och kvalitet helt utan problem Lycka till, Lennart |
|
|
Jag monterad vindskyddet i mörk plexi från RoadsterSolution idag. Eftersom det var sol och inte alltför kallt i Skåne idag tog jag en snabb tur först utan vindskydd och sedan med vindskydd. Det var stor skillnad och detta känns som en bra köp! //Ulf |
|
|
Uppe i Gävletrakten är det 1 dm snö, orättvist. Själv var jag ute i garaget och skruvade lite på min Z3, sedan var jag ut och plågade E30:in, kul med lite bredåka också. Kul att du blev nöjd med köpet. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.