|
|
|
|---|---|
|
D e ju inte sånna här gummi mattor i bilen utan sånt annat material. vad d nu heter. nåt på ast.. eller nåt.. Hur e d i snö å väta? lätta att hålla torra å fina o.s.v? Mobil laddare sitter ju monterad i min som ja ska hämta. kommer väl kabel genom luftintag eller nåt liknande? e det bara att klippa av eller hur funkar det om man inte vill ha kvar det? Trevlig Helg!! Bmw for president :D | |
|
"tyg" mattorna heter Veulor mattor, dom e sådär i snö då de tar en stund att torka men lätta att hålla rena. Mobil problemet löste jag genom att ta bort lister och radio och dra ut sladdarna på handbromsen då den skall placeras i facket som är där. Ser ut såhär: Länk |
|
|
Okej.. Men va hette d.. svårt å ta bort lister å så? men om man vill ta bort laddaren helt.. ha bort skiten bara.. någon bra lösning då? Trevlig helg! Bmw for president :D |
|
|
Men på vintern. Är det inte lämpligt med gummimattor då? p.g.a allt slask å skit. eller det klarar dem mattorna med? hmm. vad kostar mattor annars? gummi alltså? Bmw for president :D |
|
|
Relativt mycket? Velour är ju annars extrautrustning.. Hade hållt utkik på skroten. // MVH Jocke |
|
|
Gummimattor kostar mellan 500-600 kr hos BMW för en uppsättning beroende på färg :) Mvh/ Niclas |
|
|
Oj, inte så farligt då.. Betydligt dyrare med M3 Velour =) // MVH Jocke |
|
|
Okej. Men tycker ni att det är värt att lägga dem pengarna å köpa in ett par gummi mattor eller kommer velouren klara sig bra nu på vintern med? Bmw for president :D |
|
|
Köp gummimattor. Listerna sitter med clips, ta bort hållaren och låt sladdarna vara kvar bakom panelen. Daniel Länk |
|
| De gummimattor som sitter standard i E46 är inget vidare på vintern. Eftersom de inte är skålade rinner saltblandat slaskvatten ut över sidorna och ner i tyget under. Jag har köpt skålade mattor på mekonomen ca 400kr för 4st som jag har nu under vintern. När sommaren kommer stoppar jag i originalmattorna istället. | |
|
Jag köpte nya gummimattor till min E36a innan vintern från Mekonomen. Tror dom har mattor som heter "Rensi". Måste säga att det är GRYM passform på dom, det är ungefär som att bilen är byggd runt mattorna och inte tvärtom. Att dom är lätta att rengöra gör ju inte saken sämre. Tygmattorna åker i igen till våren, men gummimattor på vintern tycker jag är ett måste om man tänker behålla bilen ett tag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.