AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
915

Kontaktplacering M70

Decibel
Har kört fast.

I fronten på M70 sitter 4 kontakter som ligger i samma härva som insprutkablarna.

Har renoverat motorn och ska till att skruva ihop, men min märkning av dessa var inte permanent så nu vet jag inte vilken ordning som ska sitta i.

Kablarna till dessa kontakter kommer ifrån "fuelrail" alltså där insprut och soppaledningarna går i, dom kommer i par, höger och vänster.

Det jag undrar är om någon vänlig själ kan kolla på sin motor om de 2 kablar som kommer från vänster sitter över/under varandra på vänster sida, samma med höger, eller om dom korsas.

Observera att det är själva kontakterna som sitter fast i motorn jag är intresserad av, inte de lösa kontaktstyckena ;)

Har inte lyckats hitta någon symboliserande bild eller beskrivning så jag provar lyckan här.

---
Bilstereogalningen NO:1
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Hmm..!
Känner inte riktigt igen beskrivningen och utgår ifrån 92:an jag hade.Har för mig att 2 av kontakterna kom från impulskablarana från 6:an och 12:ans tändkablar,de andra två har olika fattningar så de kan bara passa på ett sätt i fronten.Blir ändå osäker nu,fyra kablar från "fuelrail"??Ska leta rätt på gamla scheman så jag återkommer.Samtidigt undrar jag:Kan det vara skillnad p.g.a årsmodellen med tanke på att mina kablar från fuelrail drogs under oljepåfyllningslocket(trångt som fan)men du har väl ditt lock på höger sida av motorn?
Mvh Dic.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
hej,här är en länk som kanske hjälper?Länk men se upp de finns olika modeller på inprutning system

Länk
Paap Reeder
Tittar du från KYLAREN MOT motorn skall dom sitta enligt:

Uppe th - 12-ans cylident
Nere th - svängdämpare 7-12

Uppe tv - svängdämpare 1-6
Nere tv - 6-ans cylident

På en sida i Bentleys står det fel.

När du skall identiefiera vilken av kablarna i kabelrännan som skall till vilken av kontakterna så finns bara metoden att sumra från boxen.
Alla 4x2 kablarna har färgkoderna BLK resp YEL ... hur kul är det?

På en 88:a finns dessutom "early" and "late" produktion. Hur kul är sånt??

Svängdämpare d v s Engine sensor speed skall för 1-6 och 7-12 vara gul och svart både för early and late produktion och skall in på stift 48 resp 47 i handsken.
(För 91:or och framåt skall dom in på stift 67 -BLK samt 68 - YEL)

För cylident - nu tar jag bara 6:an så är det också BLK resp YEL men dom skall in på stift 31 - YEL och den svarta skall till stift 8. Samma för late produktion.
(För 91:or skall BLK in på stift 16 samt YEL på stift 44.)

Använd en digital voltmätare när du sumrar.

MVH /// Paap R

Decibel
Hjärtligt tack!

Nu har jag märkt upp dem igen i rätt ordning!

---
Bilstereogalningen NO:1
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.