AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.164

Launch Control SMG 1

hej jag har en m3 med smg 1 och min fråga är kan man montera Launch Control på min bil men har även hört att det skall finnas inbyggt i smg lådan men får inte igång den är det någon som vet hur man gör isåfall.

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Håll kvar spaken när du lägger i växeln, då är "launch" aktiverat och bilen sticker när du släpper spaken. Tyvärr sticker den ändå om motorn överstiger ett varvtal jag inte kommer ihåg men tyckte var på tok för lågt. :-( Ingen höjdarfunktion om du frågar mej.
Funktionen motsvarar alltså att kopplingen är intryckt, startvarven måste du själv reglera med högerfoten.

---
Going sideways.
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Jag har för mig att du ska trycka fullgas så låser den sig på ett viss varvtal, och när du släpper spaken så får du perfekt start med pfk spinn osv..
Men det ska stå i manualen till bilen.

jag har inte fått manualen till smg bara till vanlig låda :(
nu fick jag rätt på det var inte så svårt
Bimmer kan du berätta exakt hur du gjorde för att få launch controlen att funka?jag har en e36 m3 3.2 jag tror jag gjorde som det stod i min instruktionsbok och när jag släppte spaken så slirade den utav bara h-vete och la liksom aldrig i nån växel riktigt. Den lade inte in en högre växel sen efter när jag växlade upp utan slirade bara. Det luktade tokbrännt i bilen så jag låt den stå några minuter och provade köra igen. Då funkade den som vanligt felfritt både i sportläge(manuellt) och automat. Undrans vad som hände där. Vill fortfarande testa fler gånger vill kunna använda launch controlen.

tacksam för svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.