|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var det dags för inbrott i garaget igen, som en trevlig julklapp. Denna gången var det 328:an som blev våldtagen. Det som blev stulet är inte hela världen, dom fick med sig stereon, ett gäng DVD-skivor, strålkastare och blinkers fram och på sidorna. Förstört blev en ruta, delar av inredningen, frontspoilern, grillen, huven samt båda framskärmarna. Även en del plast i motorrummet runt strålkastarna är i bitar. Det fick bli bärgare till Förenade bil igår, upp till två månader får jag räkna med att vara utan bilen... :( Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! | |
|
Alla vi som har varit med om det här lider med dig nu! För min del skulle gärna straffen för dessa brott vara mycket hårdare iaf när någon tas "in action" så att säga. Av med ena handen, tex. Sedan kan de ju försöka stjäla bildelar... |
|
|
Själva förlusten av det som stals kan jag leva med, 1000:- i självrisk så får jag ju tillbaka pengarna. Att man däremot måste förstöra en bil så att den blir okörbar för att stjäla smådelar fattar jag inte. Att vara utan bilen är det som svider mest. Fjärde inbrottet på två år nu, börjar kännas meningslöst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Trist varje gång sådant händer. Du har mitt fulla medlidande - vet inte vad som är värst, kränkningen eller besväret. Är det en ren bruksbil utan känslomässigt värde, kan man kanske skaka det av sig, men en bil som man lagt lite jobb och själ i gör det ont att få vandaliserad. Även om man får den riktigt reparerad, blir den liksom inte som innan! Tyvärr kommer dessa förb...e missdådare att fortsätta ge sig på våra ögonstenar, så länge det finns folk som är beredda att köpa tjyvgodset av dom, och så länge risken att bli fast är mikroskopisk. Som sagt - jag lider med dig, hoppas bilen går att fixa så den känns OK igen! /// Gunnar E. |
|
Helga |
Ja det är bara att beklaga och jag vet hur det känns att få sin bil "våldtagen". Och hur länge får den vara ifred till nästa gång. Du får koppla 220 volt till den i fortsättningen. Skönt att bo i en liten håla och ha ett låsbart garage som för det mesta inte används :-( pga av allt annat som skall få plats där. //Helga |
|
beklagar, har själv varit med om samma sak. - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.