|
|
|
|---|---|
|
Körde bilen igenom shells tvätt "den utan borstar" märkte att det droppa en en el 2droppar i högerframkant av panoramaluckan, även när den blåste bilen torr så kände man att de läckte in lite luft. ngn som haft liknande problem? inte så att de läcker in mängder med vatten, men det är väl en droppe el 2 som letar sig igenom bör jag vända mig till bmw el till ngn annan? garantin har precis gått ut :( /M | |
|
bör väl tillägga att jag inte märkt av det vid annat än biltvätten. |
|
|
bör väl tillägga att jag inte märkt av det vid annat än biltvätten. |
|
| E60!!!? | |
|
Är bilen garanterat krockfri? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Av den fakta jag luskat fram så stämmer alla papper osv på den. så jag vågar nog påstå att till 95% den e krockfri men soms agt man vet aldrig. men handla inte om mänger av vatten nu utan ngn enstaka droppe som kommer i hörnet vid listen som går taklucka/tak, o endast när det är högtryck osv. ngn som vet vart man bör vända sig för att kolla upp det? |
|
| yes det är en E61 årsmodell 05 tillverkad i slutet av 2004 uttagen månad 2 år 05, i tyskland. | |
|
Förlåt.. Trodde även Touring modellen hette E60! Men nu har jag lärt mig.. E60 - Sedan E61 - Touring |
|
| Hyggligt (nåja, allt är väl relativt) vanligt tyvärr, både på 3- och 5-serie samt även X3. | |
|
Har aldrig tvättat bilen i maskin men märkte en gång att luckan "glappade till" när jag stängde dörren fram, som att den var olåst och lättade på trycket så att dörren skulle gå igen lättare. Jag stod utanför bilen och såg taket "lätta" men har aldrig märkt det inne i bilen eller hört något oljud eller annat från luckan, ens i toppfart. Testa att låsa bilen nästa gång du kör igenom tvätten, långsökt kanske men man vet ju aldrig... /M Min bil: Länk |
|
| ska testa man vet aldrig men ifs så har väl inte panoraman så mkt med d o gör?....... bor du i gbg tyckte jag såg din bil runt odinsgatan idag... | |
|
jo jag bor i gbg men var inte vid odinsgatan igår... /M Min bil: Länk |
|
| Jo, ganska långsökt på en bil som redan utan luckor har ruskigt lättstängda dörrar. Om det stannar vid någon droppe och endast efter högtryck så är det nog inget att bekymra sig över. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.