|
|
|
|---|---|
| Hej. En fråga kommer dom uppgradera 120 d? I så fall när?Tacksam för svar.Gott Nytt år.Alla BMW ägare. | |
| Kommer väl med 177hk istället för dagens 163, gissningsvis runt mars? vad jag hört ev senare. | |
| Jag glömde skriva hur måmga NM efter uppgradering. | |
|
Vad jag hört, kommer uppgraderingen av dieslarna till hösten -07, alltså inte samtidigt som de nya, direktinsprutade bensinarna som kommer i mars. Om det är värt att vänta på låter jag vara osagt, men det är ju sällan en motoruppgradering från BMW är en besvikelse! /// Gunnar E. |
|
|
"I nya 120d är effekten 130kW/ 177 hk och max vridmoment 350 Nm. Denna effektökning med 14 hk ger accelerationen 0-100 km/h på 7,5 s (5-d 7,6 s) och toppfarten är 228 km/h. I konstrast till dessa siffror står förbrukningsvärdet på 4,9 l/100 km blandad körning, en minskning med 5% jämfört med föregångaren." Länk |
|
| Det betyder väl att dieslarna kommer samtidigt, dvs går att få leverans på i april? | |
|
Jag uppgraderade min idag med Promotechs nya box CR5 som även är anpassad för partikelfilter. Kunde nog inte valt en sämre dag på året med tanke på snön men jag kunde inte låta bli att klämma i boxen ändå. ;) Med lite laddtryckshöjning så har jag nu 209Hk och 429Nm. Känns grymt bra det lilla jag hunnit köra. Min BMW120d: Länk |
|
| Jag kör med samma box som sahlback och min bil går som ett skott i jämförelse mot orginal :) | |
|
Den inre anslutningen var lite svår att nå. Det var precis man kom åt med en hand. Visst blir motorljudet lite råare också eller lurar jag mig? Min BMW120d: Länk |
|
| ja lite kanske min låter rätt dovt då jag kör med ferrita avgasystem. jag har klockat min lite 0-100 km/h på ca 7 sek och 100-200 km/h på 21 sek orginal gjorde den 100-200 km/h på ca 32 sek så den går lite bättre :) | |
| föresten fick du med bild beskrivning till din bil? | |
|
Ja, bilderna var ok. 7 blankt är bra! Längtar efter sommardäcken. Min BMW120d: Länk |
|
|
Varför mynnar alla trådar i 1-serieforumet ut i en box/chip-diskussion? =) Jag har ju fortfarande ingen bil att sätta en eventuell box i... |
|
|
Är det någon som vet om de nya motorerna även kommer samtidigt i treserien? |
|
| Jag vet 320d coupé och cab kommer till våren. Vore märkligt om de får 163hk-motorn då den nya 177hk lanseras samtidigt i 1-serien. I och för sig så behåller 520d facelift nuvarande motorn på 163hk, så det kan hända att så blir fallet även för 320d... Ytterligare motoruppdateringar än de som lanseras i mars/april, lär komma på 08:orna fr o m september-produktion. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.