|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.bilen är en e39tds-97. såm sagt så svajar den lite gran. då jag kör längre sträckor så står tempen strax före kl:12 ca 10 och där håls den vid stadskörning med, men om jag stannar vid en korsning är det heller inga bekymmer sen om jag drar på ordentligt så stiger den till ca kl:2 för att sen vid normal körning gå ner till kl:10.Undra om andra har likadana svajningar är nämligen min första diesel (gott me diesel) Nikki | |
| Nä några svajningar ska det inte va. Prova att byta termostat, kan också vara vattenpumpen som börjar bli dålig. | |
|
tack för informationen,skall pröva med och lufta systemet först fick höra att de är kinkiga med luftandet. jag har nämligen bytt webasto så det kanske finns luft kvar i systemet efter det. Nikki |
|
| Luftning av systemet är ett bud. Har det kommit någon lösning på ditt problem? Jag har en 97'a e39 525 tds också, samma problem med min, håller sig inte på samma värme, går ner o upp en hel del. | |
|
Hej. har inte gjort desto mera nu annat än luftat för en tid sen,men det var mycket kallare när detta problem var för mig, nu står nålen rakt upp hela tiden den går lite för kall vintertid vet inte riktigt varför,men kan vara att termostaten ligger öppen lite grann hela tiden så när det är kallare ute så orkar inte motorn hålla tempen förutom när man gasar lite mera så att motorn får jobba lite så stiger tempen för att sen sjunka igen när man kör normalt. Nikki |
|
| En tds är självluftande påfyllningen sitter högre än motorblocket.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.