|
|
|
|---|---|
|
Hej Verkar som om det är lättare att hitta en fin 525 topp än en 520 topp till min e34 från 89. Passar den toppen rakt på? Mvh Peter | |
|
Nej. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Davve: Nej? Den passar utmärkt! Största skillnaden är ventilstorleken och kanalerna. |
|
|
Då är jag felunderrättad av folk som mekat M20 ännu mer än jag. Det är inte heller samma topplockspackningar mellan 2.0 och 2.5 ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Eftersom Borret inte är samma på B20 och B25 så skiljer packningen runt cylindrarna, ja. men den går att använda.. |
|
|
Hej! Går nog att använda, skulle dock inte göra detta iaf. 520 är ju inte känd för att vara ngn raket direkt, och 525 topp innebär sänkt kompression(större diameter på förbränningsrum) och fösämrad utformning på förbränningsrummet (hack från block till toppkanten). Så din 520 kommer nog att vara ännu tröttare. Har du frågat vad en ny råtopp(altså bara med styrningar) skulle kosta? behöver inte vara dyrt(köpte en topp från BMW till M10,jag vet bara 4cyl men likaväl, för 2900sek) då är det bara att kasta över vippar+kammar och ventiler etc. från den gamla toppen. MVH: Sakke |
|
|
Annars har jag en b20 topp liggandes.. |
|
|
Tja Jag hittade ett fabriksnytt topplock hos en fd. BMW återförsäljare för en helt okej summa pengar, så jag struntar i fundera på 525 topp etc.. Men det verkar onekligen vara lättare att hitta till den modellen än till 520. Fick även garanti i 12månader oavsett vad, så i 12 månader ska jag åka bmw... Sen nästa gång toppen går så kommer jag använda bilen som fyllnadsmassor i trädgården hemma och fokusera på min härliga 855 T5R. Tack för hjälpen! Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.