|
|
|
|---|---|
|
Tjena, tänkte höra om någon har varit med om något liknande. Det började med att jag fick en massa konstiga varningar, PDCn slutade fungera, det kom varningar för alla möjliga lampor på släpvagnen som var trasiga (hade inget släp påkopplat), hastighetsmätaren kunde pendla upp och ner, osv osv. Lämnade in bilen på felsökning hos Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge. Dem la ner 3 timmar på felsökning och hittade tillslut att det hade kommit in vatten i "baljan" för reservhjulet där det sitter tre databoxar. Men dem kunde inte hitta vart vattnet hade kommit in utan trodde att det hade blivit något slags vakuum som hade sugit in vatten där eftersom det hade regnat och varit blött under flera veckor. Jag hade tur, det räckte med att torka databoxarna och spraya med nån antioxideringsspray så fungerade allting igen. Men 3 timmar felsökning = 3000:- är ju mindre roligt, men klart bättre än att köpa nya databoxar för 10lax :) Det här var väl ca 1,5 månader sen. Nu kollar jag idag av ren nyfikenhet eftersom det har varit blött ute och ser att det har kommit in vatten i baljan igen, databoxarna hade klarat sig men det var lite vatten i botten. Vad kan man göra? finns inga sprickor eller någonting, verkar ju helt otroligt att man ska behöva slita bort mattan i bakluckan och torka bort vatten varje gång det har regnat ute på en bil som är 2,5år gammal. Mvh Patrik | |
|
Har sett en E60 hos Bmw i Göteborg som fått in vatten i "baljan" med resultatet att en koppling oxiderade . Dom bytte hela kablaget , alltsp "strippade" bilen på allt , säten , inredning för att lägga in nytt kablage . Prova med BMW dom bör veta om att du inte är ensam om problemet |
|
| Har du tillgång till högtryckstvätt? Jag har varit med om att det läckt in vid de bakre stötdämparinfästningarna. Det verkar som att det ibland händer att gummitätningen som sitter där torkar och medför att vatten tränger in. Kolla alla skarvar runt reservhjulsbaljan och alla pluggar. | |
| Tack för svaren. Har ej tillgång till högtryckstvätt, men tänkte att jag skulle lägga ner tidningspapper och kanske på så sätt se vartifrån vattnet kommer. | |
|
Kolla www.e60.net, sök på forumet. Kommer ihåg att det fanns en tråd om just detta, det var flera som hade problem med att det samlades vatten i bak. /Martin Min bil: Länk |
|
|
Det är inte klokt att en ny bil skall ta in vatten på det viset. |
|
|
Inget som går på garantin? - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
Precis framför "baljan" finns en skarv i golv plåten. På vissa bilar har det tyvärr förekommit att denna skarven ej är riktigt tät. Vilket får till följd att vatten tränger in från undersidan på bilen och samlas just i reservhjulsbaljan. Skulle tro att det är detta problem du råkat ut för. Bästa lösningen är att täta skarvarna med karisserikitt både i bagaget och under bilen. Hoppas det löser sig. Mvh Pelle. |
|
|
Jag har också haft vatten bagaget....men det beror på att jag haft nyckeln i fickan och av misstag så har knappen för öppning av bagageluckan tryckts in, tex då jag satt mig på jobbet....den har inte öppnat helt men tillräckligt för att vatten skulle rinna in;( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.