|
|
|
|---|---|
| Är det någon annan som har varit med om att hastighetsmätaren dör i bland, och rätt vad det är så funkar den igen. Nån som har tips på vad det kan vara för fel? | |
|
Jag har hört att det är ganska vanligt att kretskortet på bmw bilar går sönder och den kostar 1 059:- till min bil. Lycka till Det finns inget bättre än BMW |
|
| Hade samma problem på min 318. Bytte hela instrumentklumpen mot en ny från skroten. Fik den för 1000 spänn den mätaren hade dessutom gått mindre :) | |
|
BYT KRETSKORTET KOSTAR CA 2500KR PÅ BMW BYTT PÅ MIN GAMLA 93 TDS FLADDRAR,TAPPAR DIGITAL SIFFROR,SEN LÄGGER HELA AV |
|
ser |
Jag hade samma problem på en 525 tds. Det räckte med att göra rent kontakten till givaren (på bakaxeln) ordenligt Diesel kan gå snabbt |
| a hadde precis samma fel på min 325:a i vintras en av sladdarna på givaren var det brott på så den bara fick kontakt ibland, klippte av och kontakterade om. :) | |
|
Jag hade samma fel på min och det var troligtvis dåliga lödningar. Jag köpte ett nytt mätarhus på skroten för 1000:- så var det fixat sedan. /Persson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.